• reserverad

Sex med ex?

Hur vanligt ar det egentligen att man har sex med sitt ex? For mig ar det helt otankbart for ar det slut sa ar det slut men det verkar vara ganska vanligt, eller?

Varfor fortsatter man att ha sex om man inte ar ihop?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-14 23:01:02:
    Jag maste omformulera mig lite. Ar det fortfarande kanslor inblandade nar man har ex-sex eller ar det bara bekvamlighet och att man vet vad man far?

• Svar på tråden Sex med ex?
  • reserverad

Riktar mig inte till nagon egentligen, slangde bara ut en fraga.

• Sweet rock N roll

silentwings: Beror nog på hur kära man var i varann och hur man är som människa, är man en sådan som snabbt går vidare med sina känslor så är det ju bara mysigt med lite sex utan förbindelser och frågan är hur kära man faktiskt var i varann om man har varit otrogen så pass länge?

• miniGrynet

Beror väl på hur förhållandet har varit, varför det tog slut osv.
    Men visst har jag haft sex med ex, när jag var singel. Vill man ha sex och man som jag inte tar nån som man inte känner, är det väl bra med ex som vet hur man vill ha det osv.
    Men visst kan känslorna komma o spöka igen...

• reserverad

Det ar det jag menar, hur kara kan man vara i varann nar bada ar otrogna under sa lang tid? Sa varfor fortsatta ha sex da? Bada traffade dessutom nya under den tiden som de fortfarande hade sex! Ar det prestige att bevisa for sig sjalv att exet fortfarande tycker om en eller ar dom bara dumma i huvudet?

• Sweet rock N roll

silentwings: Låter som ngt som kunde hända när man var runt 14 år, då strulade man ju till det hitt som hatt med sina förhållanden.

• reserverad

Haller med, men detta ar ett par runt 35.

• Sweet rock N roll

silentwings: Aah då kan jag förstå att du är förvirrad över situationen, de verkar ha svårt med relationer, tyvärr så finns det ju dom som strular hela livet. Kan tänka mig att det har med bekräftelse att göra som du sa, de vill bevisa för sig själva att de är bra på ngt eller att de är åtråvärda i andras ögon

• Anonym (Yes)

Jag har fortfarande sex med mitt ex. Vi separerade i höstas, har barn.

Vi hade under hela förhållandet (över sju år) bra sex, även mot slutet. Konstigt kanske, men vårt förhållande tog slut för att vi var för olika, olika framtidsplaner, annorlunda värderingar. Men som sagt, sexet bra, vi har inte träffat nya partners och visst det finns känslor inblandat, men vi inser att vi inte passar ihop.

• sandra1984

Mina 2 ex hade jag sex med några efter vi hade gjort slut.

Träffades några gånger o hade sex trots att det var slut...som en knäpp avslutning på det hela,ingen av oss kunde släppa taget först...

Svar på tråden Sex med ex?