• lycra

Thai Sweet Chilli Sauce - använda till vad?

Vi har en flaska ICQ Thai Sweet Chilli Sauce som vi fick av grannen. Det är den med pluppar i. Men vad ska man ha den till? Några recept?

• Svar på tråden Thai Sweet Chilli Sauce - använda till vad?
  • annca

Till wokar, grillad korv, till friterad fisk/kyckling/fläsk, i korv/köttgrytor, till grillad fläskfilé/kotlett, smaksätt biff/korv stroganoff med den, använd den i kalla gräddfilssåser... Det finns massor! (Vad hungrig jag blev... )

• mamma2004

Min man äter den till tacos, blandar med gräddfil, eller bara har gräddfil och chilisåsen bredvid varandra.

• lycra

men den har juh pluppar i sig? kan man använda i gräddfil då? oftast brukar juh såna dippar vara släta?

• lycra

hur sks man använda när man wokar? ha som sås vid sidan om eller hälla ner i woken?

• Blixten

Plupparna är chilifrön...

Jag brukar ha såsen i när jag wokar, så blir röran lite saftigare, men den är rätt stark så ställ den bredvid om ni är "känsliga" så får var o en ta det den vill ha.

• annca

Att det är chilikärnor etc i hindrar väl inte att ha som dippsås??

Och man kan ha den både i pannan när woken börjar bli färdig och som kall så s vid sida av. åda blir jättegott.

Jättegod att ha som sås till vårrullar också! Mjum!

• Morbid Mistress

Blanda med fil el yoghurt och lite salt så får man en väldigt god dressing

• Isorfidien

Åååå, jag brukar ha den som dippsås till chicken nuggets - eller som sås till just kokt ris och nugget - är helt frälst i den kombinationen!

Svar på tråden Thai Sweet Chilli Sauce - använda till vad?