• Threzo

Stödstrumpor?

Har en kompis som rådde mig att köpa stödstrumpr, har aldrig hört talas om det tidigare iofs men i eftertanke så låter det som en bra ide..
    Någon som kan rekommendera ett bra par som inte är så dyra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-14 10:26:56:
    Ingen.... ? Pufff

• Svar på tråden Stödstrumpor?
  • Dana70

Började använda stödstrumpor under graviditeten, jätteskönt. Fortsatt med det och har alltid på mig det även ca 20 månader senare. Finns ju vanliga i bomullsvariant, och mer fina som nylonvarianter (t o m glansiga), och långa stayup-varianter.

Enligt läkare borde alla kvinnor och män över 25 använda dessa för hälsana skull.

• Gnussan

Min svärmor säljer strumpor bla så jag fick ett par jättefina och ganska tunna av henne. Som mkt tjocka tunnstrumpor. Härligt för vaderna! Kom tråkigt nog inte ihåg vad de hette, lessen.

• lilla tummelisa

Tynna bomullsstrumpor i knä-modell finns även på Lindex (tunnare än Apotekets). Där finns även nylonknästrumpor med stöd. Det blir billigt när de har "3 betala för 2". Men ju tunnare strumpor desto mindre stöd. Jag märker att mina vrister inte blir lika svullna av apotekets ribbade som av de andra. Men de hjälper ju lite i alla fall.

• Lin80

Har själv apotekets ribbade i bomull. Inte så snygga kanske Men skulle inte klara mej utan, tycker dom är super!

• LillaDraken

Använder oxå apotekets bomullsstödstrumpor och skulle inte klarat mej utan dom. Det är jätteskönt och jag blir aldrig svullen men är bra för mina åderbrock. Personalen på apoteket hjälpte mej att mäta så att jag fick rätt storlek.

• Sante

Jag har inhandlat stayups variant på hälsokostaffären,jag är bara i v.18 men tycker att dom är sköna att ha på sig

• lilla tummelisa

Sante: vad är det för märke på stay upsen? Vilken hälsokost köpte du i? Det kan ju vara bra att ha stay ups i sommar när man har kjol... Inte så snyggt med knästrumpor då...

• getingmidja

Dana70---> Såna strumpor från Mabs säljs även på apoteket, de blir mycket billigare att köpa där än att skicka efter från länken du lade in.

• Kengu

Stödstrumpor är jätteskönt, kan inte leva utan mina!!

/kengu

• jummie

vanliga underklädesaffärer brukar ha stödstrumpor..speciellt dom som säljer "tant" underkläder!! ( om man nu får säga så )

• Dana70

Getingmidja: Hoppsan, visste inte att det var samma märke. Jag har för mig att jag handlade ngt annat märke på apoteket för betydligt dyrare. Började också att beställa hem direkt för att jag inte orkar köra till och köa på apoteket, alltid massor av folk där jag bor.

Svar på tråden Stödstrumpor?