• LillaG

Nackdelar med gammal barnvagn?

Det finns en Emmaljunga Coronado från -97 i familjen, som självklart plockas fram när det är dags för vagn hos oss nu. Som hintas av rubriken vill jag INTE ha den. Först och främst är den verkligen skitful, och jag garvade när jag såg den.
    Frågan är nu - finns det några nackdelar som kan bli till min fördel med en sådan gammal vagn? Som kan sägas rakt av, utan att behöva kontrollera vagnen?

Det finns ett par bilder att beskåda i mitt galleri.

• Svar på tråden Nackdelar med gammal barnvagn?
  • 1978nettan

du kan väl bara säga att du vill köpa en ny vagn? det e väl inget konstigt med det?
    jag kan verkligen hålla med om att den var ful

• Nyfiken gul

ful eller inte, man har behöv av en gammal barnvagn ibland när man är för rädd om en ny...

Ni har användning av en gammal vagn när ni ska på semester o det inte är så smart att ha en ny vagn med sig...

en gammal vagn behöver man inte vara så rädd om så den tål att vara ute i regn o rusk och blåsväder, den tål att stå ute en natt utanför ett tält, den tål att bli lerig vid en skogspromenad vid sommarstugan och man behöver inte vara orolig för sand o grus vid stranden...

Jag hade en skitful gammal vagn som extravagn just för såna här grejor o det var guld värt!!

Funkar även utmärkt för mormor/farmor att kunna låna vid barnpassning...

Jag tycker du ska ta den o använd den som extravagn!

• lena ekman

Man kan inte spara på allt, behöver du en extravagn så behåll den annars är mitt råd KÖP DEN VAGN DU VILL HA!!!!!!! Vill man komma billigare undan finns ju många som säljer nästan nya vagnar inte allt för dyrt.

• Lilla Sanna

Ha den som extra/sov vagn. Man måste inte ta emot om man inte vill. Det är bara att säga att ni vill köpa nytt. Det behövs väl inte förklaras.
    Vi fick en Brio från -95 som vi har på landet och köpte en SUPER snygg Bugaboo Cameleon.

• Nyfiken gul

har sett vagnen nu och den var ju jättefin!!

Hade tänkt mig ett gammalt gistet ruckel som var på väg att rasa ihop... men den där ser ju mycket välvårdad ut!

• LillaG

Tack för kommentarerna! Tar gärna emot fler.

Det där med extravagn var inte så dumt - om nu bara min man hade tyckt det var bra att skaffa en ny över huvud taget. Det är honom jag behöver övertyga...

• haberg

jag tycker också att vagnen var fin, men det är ju du som ska ha den! köp en ny såklart annars kommer du att störa dig på den hela tiden.

• Teskedsmamman

Det var väl inget större fel på den vagnen?!? Iofs så gillar jag äldre vagnar, men i alla fall.... Säg som det är, du vill ha en vagn som du gillar och som du vill ha, inte en bara för att den är gratis.

Dock tycker jag du ska behålla den gamla vagnen och kanske ha den som dagisvagn eller till utlåning, eller när man ska ut i skogen t ex...

/Magdis med Ludvig 040204 och Ian 051006
  • katarina77

Jag ville ha nytt. Blev erbjuden en vagn av en väninna som liknar din. Det är inet alls våra stil och tackade vänligt nej men hon insisterade på att vi kunde ha den på baksidan som sov vagn. Den passar utmärkt till det

• Tola

tyckte också vagnen var fin:) men vill du ha en ny så köp det!

Svar på tråden Nackdelar med gammal barnvagn?