• Pochahontas

Skummgummi till dynor?

Nu har jag letat i månader efter stoppning till dynor! Inte såna tunna som till köksstolar, utan tjockt, typ kallskum, till trädgårdsmöbler. Har ett såntdär stort trädgårdsmöblemang i trä, med soffa, bord och två stolar.
    Vill sy nya dynor till det, så nu behöver jag nån form av stoppning. Minst 7 cm tjockt tror jag att jag behöver till det.
    Egentligen hade jag tänkt köpa begagnade dynor och klä om, men jag har inte hittat några ännu. Kanske nån av er som har och sälja? Nu har jag såna där jättetjocka dynor som är stoppade med rivet skumgummi, men jag skulle vilja ha lite plattare, med hel dyna som fyllning.
    Tips på ställen som säljer stoppning, eller kanske begagnade dynor?

• Svar på tråden Skummgummi till dynor?
  • JessicaåIda

Köp en billigare madrass, ex från IKEA som är 6-8 cm tjock och klipp till bra storlek.

• Kurreburre

Håller med JessicaåIda!
    Vi köpte en skummgummidyna, heter eg. skumplast, till en "soffa" som vi har i en nisch. Den e ca 6 cm tjock, 40 cm bred och 150 cm lång. Tror den kostade över 300 spänn. Vi blev iaf väldigt överraskade när vi va i affären och skulle köpa den. Hade tänkt ha en tjockare men det va alldeles för dyrt.
    Ett alternativ e begangnade som du skrev, kolla på Blocket, det börjar komma mer och mer annonser där nu med trädgårdsmöbler och dynor.

• Pochahontas

Har kollat på madrasser, men det blir för dyrt. Dynorna är ju 60 x 120 så jag måste köpa många madrasser då... Ska ha 5 dynor, ju.
    Därför är jag ute efter nåt annat.

• Thursday

Jag köpte tjockt skumgummi eller vad man ska säga till en kattsäng (som fortfarande inte har blivit sydd...) i en vanlig tygaffär eller vad man ska kalla det för. De hade det på rulle bakom disken.

• EmmePemme

Var inne på bauhaus häromdagen och där hade de sån skummoj till dynor..ska själv köpa för att göra en bädd till våra katter..vet dock inte vad det kostade..

Svar på tråden Skummgummi till dynor?