• samaway

* Roliga händelser under förlossningen *

Gud vad kul! Snälla fortsätt, jag börjar tycka att det ska bli skit kul att föda barn nu!

• samaway

Jag hade värkar med 50 sekunders mellanrum så efter en timme så skrek jag efter ryggmärgsbedövning, vilket dock dröjde ännu en timme. Så när narkosläkaren kom och ville skaka hand så bara skrek jag -" Var i helvete har du varit någonstanns?! Jag skiter i vad du heter. gör bara ditt jobb!" Sen så kallade jag barnmorskorna för "inkompetenta kärringar" och så fick jag som ett ticks så att varje gång min sambo sa eller rörde vid mig så blev jag tvungen att skrika -"Håll käften, håll käften!" till honom... Sen innan då jag fortfarande tyckte om lustgasen så låg jag och fnissade åt en liten tavla på väggen som jag tyckte såg ut som ett metspö. Och så låg jag och yrade om att det var min morfar som kommit ner till skåne för att måla den lilla tavlan...

• samaway

När lustgasen började få värkan så satt jag och talade om för barnmorskan hur vacker hon var och att jag inte kunde förstå varför hon inte ville bli skådespelerska istället. Och så sa jag att jag skulle skriva en förlossningsbok om olika bedövningsmedel.

Sen precis innan Alva föddes så rullade dom fram det lilla bordet där alla saxar och sånt ligger för att klippa navelsträngen och sånt. Jag fattade inte att hon snart var ute så jag fick panik och började skrika -"ska ni KLIPPA upp mig?!"

• samaway

Ï slutskedet av krystvärkarna så säger plötsligt barnmorska -Nu är halva huvudet ute, vill du känna? Då gav jag henne en mordisk blick och svarade -Nä jag vill bara få ut ungj-veln.

Svar på tråden * Roliga händelser under förlossningen *