Inlägg från: Jontefjonte |Visa alla inlägg
  • Jontefjonte

* Roliga händelser under förlossningen *

Vi filmade (från sidan) vår förlossning. Det gick undan ! Det roligaste som jag minns/kan se/har fått återberättat för mig var att undersköterskan (äldre dam) som hjälpte barnmorskan (ung tjej) inte alls förstod att det här gick snabbt och nu kommer barnet snart. Hon gick typ och nynnade och vek ihop handdukar mm.
    När BM säger till henne att komma med en varm handduk (som hon hade tänkt svepa in barnet i som typ kommer vilken sekund som helst) så tror hon att hon behöver handduk för att hålla emot när jag ska krysta (och att det ska ta ett tag). När hon inte hittar en handduk går hon ut ur rummet och ska hämta handduk från linneskåpet i korridoren..........BM kollar undrande på henne, typ "vad håller hon på med". Under tiden hon är ute för att hämta handduken föds vår lille pojke och när hon kommer in igen har BM själv fått hämta en handduk som hon drar honom på ryggen med (för att få igång andningen). Minen på undersköterskan är obetalbar. Vi har allt på film....

• Jontefjonte

Jag igen..
    Med mitt första barn fick jag epidural. Innan läkaren kom som skulle sätta epiduralen spydde jag ner hela mig och rätt in i lustgasen. De fick av med alla mina kläder (blåbärsoppa). När han kom in hade jag typ bara nättrosor med den där jättebindan (vattnet gått)93,5 kg tung och lagom vacker. Är helt borta och omtöcknad av smärtan och spyan. Blundar hela tiden. Har typ inte sagt ett ord på flera timmar för att jag har så ont. Då säger sköterskorna att jag ska sätta mig upp och sitta alldeles stilla på kanten av sängen, lite ihoprullad (med jättebrösten hängande ner till knäna). Jag får lustgasen (bara slangen) för näs-mun-partiet håller de på att byta (nerspytt). Han koncentrerar sig på det han ska göra vid ryggen och sen ställer han sig framför mig för att se hur jag reagerar och om den verkar. Jag öppnar ögonen för första gången på läääääääänge och ser en skitsnygg ung läkare. Då fäller jag kommentaren: "Snygg, va??" (jag menar mig själv alltså)
    " Ja, du är skitsnygg " säger läkaren. Och alla gapskrattar i hela rummet...

Lite senare fiser jag överläkaren mitt i ansiktet när han ska ta ett prov på barnets hjärna. En riktig brakare. Det var första tecknet på att krystvärkarna började komma (då blir man ju bajsnödig)

• Jontefjonte

Jag igen..
    Med mitt första barn fick jag epidural. Innan läkaren kom som skulle sätta epiduralen spydde jag ner hela mig och rätt in i lustgasen. De fick av med alla mina kläder (blåbärsoppa). När han kom in hade jag typ bara nättrosor med den där jättebindan (vattnet gått)93,5 kg tung och lagom vacker. Är helt borta och omtöcknad av smärtan och spyan. Blundar hela tiden. Har typ inte sagt ett ord på flera timmar för att jag har så ont. Då säger sköterskorna att jag ska sätta mig upp och sitta alldeles stilla på kanten av sängen, lite ihoprullad (med jättebrösten hängande ner till knäna). Jag får lustgasen (bara slangen) för näs-mun-partiet håller de på att byta (nerspytt). Han koncentrerar sig på det han ska göra vid ryggen och sen ställer han sig framför mig för att se hur jag reagerar och om den verkar. Jag öppnar ögonen för första gången på läääääääänge och ser en skitsnygg ung läkare. Då fäller jag kommentaren: "Snygg, va??" (jag menar mig själv alltså)
    " Ja, du är skitsnygg " säger läkaren. Och alla gapskrattar i hela rummet...

Lite senare fiser jag överläkaren mitt i ansiktet när han ska ta ett prov på barnets hjärna. En riktig brakare. Det var första tecknet på att krystvärkarna började komma (då blir man ju bajsnödig)

Svar på tråden * Roliga händelser under förlossningen *