* Roliga händelser under förlossningen *
När jag skulle föda hade jag klart och tydligt talat om för alla att jag inte skulle ha någon smärtlindring förutom lustgas. Nåväl, det första jag gjorde var att bada och där sög jag i mig lustgas för fulla muggar och blev ju naturligtvis hög som ett hus och svamlade en massa lustigheter till sambon. Bland annat så sa jag att "jsg kan inte röra läpparna, de är helt förlamade" och "kolla jag flyger, men ser du inte, jag är ju uppe i liften!!?" ;). Sambon ville också prova lustgas, andades in några gånger och såg sedan på mig med finurlig min, sträckte fram sitt ena lillfinger till mig och sa "sätt in nyckeln!" Vad han menade med det kommer vi aldrig få veta ;)
Nåväl, jag fortsatte tanka i mig lustgas på förlossningssalen och när jag låg ner helt lealös och bara svamlade om att jag skulle flyga ut genom fönstet så tyckte både sambon och BM att de nog borde ta bort lustgasen från mig ett tag.
Sedan blev jag illamående av lustgasen och bad den (lustgasen alltså) att "dra åt helvete" ;)
Eftersom förlossningen tog sån himla lång tid och jag blev mer och mer utmattad så började bm fråga om jag ville ha lite mer smärtlindring och jag kunde nog tänkamig att prova något, hon föreslog då kvaddlar och eftersom jag knapptvisste vad det var så gick jag med på det. Det gjorde så helvetiskt ont att jag bet sambon stenhårt i armen och hotade att döda bm om hon stack mig en gång till (vilket hon gjorde ändå)... sedan grät jag hysteriskt p.g.a av smärtan (av kvaddlarna inte värkarna).
Eftersom jag vid detta laget var mer eller mindre utmattad så (efter 24 timmars värkar) så gick jag med på att ta EDA. Dock dröjde det nästan en timme innan narkosläkaren kom och jag hann fråga "vart fan den jävla idioten tagit vägen" och när de sa att han var upptagen med ett kejsarsnitt så vrålade jag bara att "jag skiter väl i det, hon kan vänta!" ;)
När narkosläkaren sen kom ochhälsade så tittade jag bara surt på han och sa "jag känner inte för att vara trevlig just nu!" och då sa han bara "det gör inget, det gör inte jag heller!".
EDA var himmelriket och äntligen kunde jag sova. När jag sovit litegrann kom bm och sa att jag inte fick sova längre för nu skulle ungen ut varpå jag ber henne fara åt helvete för jag skulle minsann sova ;)
Nåväl, efter en halvtimmes krystvärkar kom så David ut och det var väl värt allt måste jag säga :)