Inlägg från: zebran i Stilla havet |Visa alla inlägg
  • zebran i Stilla havet

* Roliga händelser under förlossningen *

Hi hi, jag luslaser den har traden och har berattar lopande om alla era inlagg for den blivande pappan (nio veckor kvar!!)

Han - inte jag - ar nu nervos for att det ska bajsas pa otillstandiga platser under forlossningen och foreslog pa fullaste allvar att jag kanske kunde lata bli att ata nagra dagar innan beraknad fodelse. Snacka om pucko!!

• zebran i Stilla havet

EDA = epiduralbedovning

• zebran i Stilla havet

Jag hade SA sett fram emot att fa beratta om mina fantastiska upplevelser med lustgasen och hade den har traden i bakhuvudet under hela, naja, stora delar va, forlossningen som gick av stapeln i onsdags morse.. Inte da!! Jag sparade iofs lustgasen till slutet sa att jag inte skulle behova ANNU mer smartlindring senare.. men fasiken, jag sog for kung och fosterland men hande det nagot? INTE NAT!! De maste ha glomt att slappa pa sjalva gasen for jag blev inte ens yr i mossan. Det blev dock lattare att ha nagot att fokusera pa eftersom andningen blev ratt hogljudd genom det dar munstycket.. Jag ar dock besviken pa gasen men lyckligtvis mycket nojd med bebisen som kom ut .

• zebran i Stilla havet

Ha ha, jomen aven om det inte hande nagot jattespecial pa just sjalva sjukhuset (som sagt, besviken pa den jakla lustgasen!!) sa var det lite kul pa vag till sjukhuset. Vi bor ju pa en o och maste aka farja (eller ambulanshelikopter) till sjukhuset och i mitt fall blev det alltsa forsta morgonfarjan dar alla pendlarna sitter och lappjar pa sitt kaffe och laser tidningen under den 35 minuter langa farden in till stan.

Denna morgon blev det lite annorlunda da jag med barnmorska och blivande pappa i slaptag lade rabarber pa sick bay-britsen. Nu ar det bara en liten bar-liknande historia mot en vagg och sedan ar det ett bord och direkt pa andra sidan ar det mer stolar. Farjan var FULL sa det var gott om askadare nar jag 7 cm oppen stallde mig pa kna och djupandades och forsokte att inte skrika rakt ut. Mellan varkarna tyckte jag lite synd om alla de dar morgonpendlarna sa jag reste mig upp och forklarade att jag skulle ha barn. (Som om de inte fattat det!) Da sager en dam pa andra sidan bordet glatt att det minsann ar hennes fodelsedag idag ocksa .

Svar på tråden * Roliga händelser under förlossningen *