• spinx

* Roliga händelser under förlossningen *

Hm, provade den omtalade lustgasen under min förlossning. Det började med att de glömde koppla in gasen, så jag låg och andades vanlig luft ett tag. Inte konstigt att den inte hjälpte... Sen när de väl kopplat in allt så fick jag nog i mig lite väääl mycket. Fick en sån äcklig fylla att jag kastade masken och ville inte ha den mer.

Var rätt tyst under hela tiden, sa inte ett enda elakt ord. Vilket förvånade både mig och sambon. Brukar inte vara den som skräder orden när jag har ont.

Det enda jag sa som kan klassas som roligt var väl när sambon frågade mig mellan värkar om jag sover. Då svarade jag "Nä, jag tjuvvilar bara lite". Då ställer han nästa fråga "Och du tror att ingen märker då eller?" "Jodå, alla märker men det skiter jag i!" Blev då svaret.

Och inte ville jag gifta mig med narkosläkaren heller efter att hon lagt eda. Ville snarare skjuta henne då jag tyckte det gjorde ondare att få den i ryggen än vad värkarna gjorde. Och så hann den inte verka så värst länge innan det var dags att krysta.

Svar på tråden * Roliga händelser under förlossningen *