Inlägg från: Lallamen |Visa alla inlägg
  • Lallamen

* Roliga händelser under förlossningen *

Vid de första två förlossningarna hade jag ett ruskigt intensivt värkarbete med i princip inga pauser mellan värkarna och det gjorde att jag i princip sög lustgas hela tiden. Jag var så kär i apparaten så att jag inte ens brydde mig när jag kräktes i masken. Min man fick ringa på BM för att med milt våld ta den ifrån mig och göra den rent. Själv tyckte jag bar det lät så hemtrevligt med slurpljudet som blev vid varje andetag. *blä*

Vid första förlossningen satt jag och småfnissade för mig själv en lång stund men vägrade berätta vad jag skrattade åt. Hög som ett hus tyckte jag nämligen själv att jag var ett flygplan och jag satt och skrattade åt att "det kan jag itne tala om för de andra för då tror dom ju jag är knäpp..." Var jättenöjd för att jag kunde hålla tyst med min hemlighet.

När vår flicka skulle födas vaknade jag på nyårsaftons morgon och hade onda sammandragningar tyckte jag. Var uppe på toa men det hjälpte inte och då tänkte jag att jag skulle duscha bort dem istället. Efter fem minuter i duschen är jag vaken nog att inse att jag har jätteonda värkar med ca 45 sekunder emellan och att det nog är hög tid för förlossning istället för dusch. Tar mig ut i köket och ringer förlossningen och mina föräldrar som ska vara hos barnen. Tar mig sedan ut i soffan och ropar på maken att han måste vakna för vi måste iväg.
    Det dundrar till på övervåningen och innan jag hinner blinka står han fullt påklädd på yttertrappen med både vantar och mössa, på väg till bilen. Jag får ropa tillbaka honom och förklara att det kanske är en vettig idé att hjälpa mig lite för jag ska också med. Först då inser han att jag sitter helt näck i soffan...

Svar på tråden * Roliga händelser under förlossningen *