* Roliga händelser under förlossningen *
vet inte om jag har så mycket roligt att berätta direkt.
Jag hade inte så mycket till pauser i min förlossning men minns jag hatade ena BM jag hade.
Låg inne på rummet och skulle ringa till min sambo när de tagit hål på hinnorna och telefonen funkade inte, ena siffran gick inte att trycka på. ringde på klockan och BM envisades om att hon skulle trycka nr. tog tio min innan hon bytte telefon så jag var väldigt arg.
När sambon precis kom så var jag öppen 6 cm och hade ont, skulle precis påbörja lustgasen och försökte och försökte att få den att funka. sambon fick trycka masken i ansiktet på mig och ja då gick det ju bra.
Kommer ihåg att jag mådde illa av lustgasen men den hjälpte iaf.
När första var ute så tog de hål på hinnorna för andra och BM hade sagt till min sambo att hålla lustlasen lite och se om det kanske gick ändå, de ville ionte jag skulle ha för mycket. jag gav honom väl en mördande blir och slet den ur nävarna på honom ;)
Efteråt skulle de sätta droppnål i armen och jag bara undrade varför i hela världen ska ni sätta en till nål?
Men gumman, du slet ju ur den förut sa min sambo då. Jag hade ingen som helst koll på vad som hände under förlossningen, jag var helt väck =)
tydligen hade de vart nån läkare och x antal sköterskor och även personal som skulle bli utbildad tror jag. men jag kommer ihåg en BM bara, som inte kunde med telefonen ;)