Inlägg från: MammaTove |Visa alla inlägg
  • MammaTove

* Roliga händelser under förlossningen *

Har endast haft lustgas på mina förlossningar, men använt den "bra" och inte sagt något jättekul..
    Två lite roliga grejer har jag i alla fall..  

Med sonen 2009:
    BM kliver in efter att ha varit borta ca 30 minuter. Jag hade då hon gick frågat hur det var det här med epidural, varpå hon sa att vi skulle prata om det när hon kom tillbaka. Så hon kommer in, undersöker och jag frågar igen hur det var med epiduralen.
    Hon säger då "nej men Tove, det hinner vi faktiskt inte med, nu ska du föda barn" varpå jag utbrister "NEJ" väldigt bestämt. Då säger hon igen "joo, nu kommer din lilla bebis" och jag svarar "Nej, du sa att det skulle ta fyra timmar!"
    (Hon sa vid första undersökningen att en förstföderska i snitt öppnar sig 1cm/timme och jag hade då 4cm kvar, så när det två timmar senare var dags tyckte jag att jag hade två timmar kvar...)

Med dottern 2012:
    Efter att ha varit inne på förlossningen i 15 minuter hade jag lustgas och mellan två värkar tar jag bort munstycket, vänder mig mot min man och blänger på honom samtidigt som jag fräser "Du pratade om en trea, det blir ingen trea!".  Undersköterskan stod på andra sidan sängen och asgarvade..
    30 minuter senare låg dottern på bröstet och jag vände mig med glittrande ögon mot maken och säger "men du, vi kanske ska ha en trea i alla fall..."

Svar på tråden * Roliga händelser under förlossningen *