Inlägg från: oväntatväntatgravid |Visa alla inlägg
  • oväntatväntatgravid

* Roliga händelser under förlossningen *

Lustgasen var nog det absolut bästa med förlossningen... smärtan försvann men jag blev helt hög på det också.. skrek till alla i rummet gång på gång att det var helt ok för dem att de såg mitt f*tthår, att jag älskade dem, fick världens skrattattacker och jag fick för mig att min man hade tagit över alltihop, att barnmorskan lämnat rummet. Sen blev jag förtvivlad mitt i allt och bad om ursäkt, grät som en tok för att jag kanske skulle bajsa ner alla. Dessutom sa jag att vi hade tänkt döpa barnet till "skitunge"..  

• oväntatväntatgravid
    Helt virkad skrev 2012-06-17 18:14:54 följande:
    Kan ju fylla på med en ögonblicksbild från BB också... När jag såg mig i spegeln, nyförlöst iklädd följande:
    Ett par gigantiska "trosor" modell vit nätstrumpbyxa (fast i shorts-längd) med landstingslogga, som höll en vuxenblöja stl XXL på plats.
    På överkroppen en likadan underbyxa, där en sköterska klippt hål i grenen för mitt huvud. Byxan satt alltså trädd på min överkropp upp och ned, med mina armar ut genom byxbenen och huvudet upp ur grenen. Detta arrangemang gjordes av en uppfinningsrik sköterska för att hålla på plats den värmande fetvadd som skulle förhindra mjölkstockning.
    Mellan nere-trosan och uppe-trosan vällde den oformliga bleka deg som dagen innan varit en utspänd gravidmage. Nu själva motsatsen till utspänd.
    Jag såg ut som om någon virat in Rolf Lassgård i kasslernät!
    Tänkte att "om min sambo stannar efter att ha sett mig såhär, så kommer vi hålla ihop för evigt..."
    (Han såg, skrattade så han grät och han är fortfarande kvar, 10 år senare.)
    Skrattande Haha!! 
Svar på tråden * Roliga händelser under förlossningen *