Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

* Roliga händelser under förlossningen *

När jag skulle få kejsarsnitt för 2:a gången så fick jag Spinalbedövning jag och sambon var så nervösa och han började skaka i hela kroppen och jag började gråta men också av lycka att denna graviditet var över snart.
    Vi hade en koplikation innan och vi var såklart rädda att det skulle hända igen.
    Efter jag fick spinalbedövningen och barnmorskorna och läkarna skulle lufta mig tillbaks till sängen så var kroppen borta och allt var underbart himelrikt varmt i hela kroppen.
    Plötsligt började kroppen att sväva bland moln hahaha och jag började skratta som bara den kunde inte kunda skratten sambon tittade på mig och började skratta han med och barnmorskan frågade ''är allt okej carina'' och jag bara ''jora jag känner mig så hög'' och började skratta ännu mer.
    När kirurgen började öppna min mage kunde jag inte sluta skratta varje gång jag stängde ögonen och skulle koppla av var det en skrattanfall som kom så när jag blev öppnad med kniv för att få sonen ut skrattade jag så jag grått av lycka och fy fan vad jag skrattade jag var så hög av dropp och spinalbedövningen och näsgas att jag aldrig kunde skuta skratta

Kommer aldrig att sluta skratta av denna förlossning den gjorde mig ass lugn

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84
    Helt virkad skrev 2012-06-17 18:14:54 följande:
    Kan ju fylla på med en ögonblicksbild från BB också... När jag såg mig i spegeln, nyförlöst iklädd följande:
    Ett par gigantiska "trosor" modell vit nätstrumpbyxa (fast i shorts-längd) med landstingslogga, som höll en vuxenblöja stl XXL på plats.
    På överkroppen en likadan underbyxa, där en sköterska klippt hål i grenen för mitt huvud. Byxan satt alltså trädd på min överkropp upp och ned, med mina armar ut genom byxbenen och huvudet upp ur grenen. Detta arrangemang gjordes av en uppfinningsrik sköterska för att hålla på plats den värmande fetvadd som skulle förhindra mjölkstockning.
    Mellan nere-trosan och uppe-trosan vällde den oformliga bleka deg som dagen innan varit en utspänd gravidmage. Nu själva motsatsen till utspänd.
    Jag såg ut som om någon virat in Rolf Lassgård i kasslernät!
    Tänkte att "om min sambo stannar efter att ha sett mig såhär, så kommer vi hålla ihop för evigt..."
    (Han såg, skrattade så han grät och han är fortfarande kvar, 10 år senare.)
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
Svar på tråden * Roliga händelser under förlossningen *