• annzah

* Roliga händelser under förlossningen *

Jag har inte fött barn själv, men när jag skulle komma tog det rätt lång tid, så barnmorskorna skickade iväg pappa för att få lite att äta (de åkte in typ fem på morgonen och jag är född halv nio på kvällen). Han var jättenervös, första (och enda för den delen) barnet, och lyckades på något vis förirra sig in i personalens matsal och satt och käkade gratis mandeltorsk med ett gäng läkare och konverserade dem.

Jag vet inte riktigt hur ingen märkte att han inte hörde hemma där, i blå, vit och orangerandig tennisskjorta och jeans... men läkarna kanske bytte om till civilt när de skulle äta och trodde att han var vikarie eller något. Eller så förbarmade de sig helt enkelt över en nervös blivande fader...

När mamma väl fick lustgas kom hon tydligen med en låååång berättelse om olika hockeylag i Norrland. Jag kan säga att mamma skulle kanske, eventuellt kunna nämna ETT ishockeylag i vanliga fall, och då inte i Norrland, men då var det full fräs minsann, alla fick sig en rejäl föreläsning.

Svar på tråden * Roliga händelser under förlossningen *