Inlägg från: Louise1981 |Visa alla inlägg
  • Louise1981

* Roliga händelser under förlossningen *

Hela förloppen av min dotter blev bara galet,

Började med att jag vaknar av att vattnet går (vilket jag för övrigt hade drömt & vaknat av flera ggr.) kl 01.32. Dock gick det inte upp för mig förrens jag försökt ta mig till sängen 3 ggr men behövt vända in på toa igen efter att ha kommit 1 meter.
    när kl hunnit till 02.13 kommer jag på att Hmm jo kanske läge att ringa fl...

Fick en tid 8.30 om inte värkar mm ökade.

vred & kved typ vid varje värk, men ville inte väcka sambon... Varje gång han rörde sig fick jag ur mig lite tyst: vaken. Ne såklart inte 2 duschar senare vrider han sig igen vid 5 & jag frågar igen & får mummel tbx. Säger lite försiktigt vattnet har gått.

Upp flyger sambon. Har nog aldrig sett någon komma upp så fort. Talar om att vi ska va inne 8.30.

Ingen av oss kan somna om. sen vid 7 konstaterar vi att båda är helt slut. Varpå jag får en riktig snilleblixt tyckte jag iaf & säger men sov du jag tar bussen....

Värkarna va ju bara med ca 21 minuters mellanrum så det va ju lugnt.

Han köpte inte det, väl i bilen han vi ca 100 meter innan värkarna pendlade mellan 4-9 min...

Sambon är aldrig stressad när han kör, men nu & bilkö på det. Haha bara glad att jag inte drog skämtet jag tänkte (tänkte fråga om vi skulle ringa polisen för att få fri väg.) tack & lov gjorde jag inte det, men han tog bussfilen så fort den kom.

inte på mottagningen va vi vid 9 & hon tog 2 värkar på ctg & talar om att jag ska ner till fl. Smarta jag talar då om att det ska jag inte alls för hon ska komma om 2 dagar...

11.36 kom hon iaf efter att jag

talat om att dom blåser mig på lustgasen
    jag ska hoppa ut genom fönstret (fl ligger på bottenvåningen.)
    säger att hon kan ligga kvar i magen för jag ska hem.
    säger att jag ska ha ep, & det är försent varpå jag talar om att då tänker inte jag krysta.
    tillslut lägger dom bäckenbottens bedövning 11.35 :S

10 minuter efter första krystvärk.

& sen när dom påtalar att hon är ute fattar jag nada....

Det sjuka va att anledningen att jag ville ha all bedövning i världen va för att jag fick så satans ont i ryggen av den j-vla sängen....

Svar på tråden * Roliga händelser under förlossningen *