* Roliga händelser under förlossningen *
Jag hade gett min man tydliga instruktioner om att skriva upp allt roligt jag sa under lustgasen, så att jag kunde skriva upp det här. Det roligaste jag sa var nog dock när barnmorskan frågade om jag ville ha en gåstol och jag var tvungen att förklara för min man att de inte menade en sådan som vår första son hade använt när han var liten. Det visade sig dock att min man hade listat ut det alldeles själv. :D
Efter förlossningen, som var långdragen och jobbig, var det dags att få ut moderkakan. Den ville inte riktigt komma ut, så jag föreslog att jag skulle försöka krysta lite. Och UT flög moderkakan - rakt på barnmorskan som inte riktigt lyckades fånga upp den, så därefter splashade den ner på golvet. "Vilken tur att det där inte var barnet" fnittrade jag, men den nerblodade barnmorskan verkade inte dela min humor.
När barnmorskan sedan bytt om och skulle sy, skulle hon försöka balansera "det lilla sykitet" på britsen. "Nu ska vi se om det här går" sa hon (och menade balanserandet, vilket jag mycket väl begrep). "Det där lät ju förtroendeingivande" sa jag. "Jag hoppas du hade syslöjd och inte träslöjd i skolan." Igen - hon verkade inte dela min humor. :D