Jag har ju skrivit tidigare om den italienske narkosläkaren som masserade sååå sköööönt i min korsrygg....
Kom på en sak till....Precis mellan sista öppningsvärkarna och de ordentliga krystvärkarna så blir det en liten paus ibland. Precis då kommer chefsbarnmorskan med telefonen och undrar om jag vill prata med min lillebror!? Han och svägerskan hade tänkt överraska med biobiljetter (innan barnet skulle komma) men undrade var vi höll hus och sista alternativet var att kolla förlossningen. Sambon vill inte prata med honom (han hade inte tid det var ju barn på g....). Men jag som var hög på lustgas tyckte att det var jättekul att prata med någon från "verkligheten" (dvs världen utanför där det inte gör ont).
kl 21.57
brorsan: -stör jag?
jag: -neeej då!
brorsan: -vad gör du?
jag: -väntar på att få krysta (stolt)!
brorsan blir blek och måste sätta sig ned där hemma....- eehh, ni vill väl inte följa med på bio då?
jag: -när börjar den?
brorsan: -21.15
jag: -nää, vi hínner nog inte (de hade biljetter till så som i himmelen som jag fortfarande inte sett).
brorsan: -ok, lycka till då. Ring när det är klart!
jag: -ok!! hej då!
och sedan krystade jag några gånger och dottern är född 21.30. Kände med en gång att här måste det bli fler barn, tvåan är planerad i mitten av september!