• Lillmy

* Roliga händelser under förlossningen *

Jag blev så härligt fnissig av lustgasen, skrattade så tårarna trillade! Har också en minnesbild av hur blivande pappan står och skakar liv i sin hand som jag tydligen klämt hårt under en värk och tänkte om han säger något så ska jag klämma ännu hårdare nästa värk. Detta har vi skrattat åt i efterhand samt att det gick så bra under förlossningen, vi sa flera gånger att det här kan vi göra om! Vilket jag även sa direkt efteråt! Och nu väntar vi syskon så det blir 20 månader mellan bäbisarna och ser fram emot förlossningen.

• Lillmy

Jojustja! Min EDA tog inte heller (blev bara förlamad i höger ben). Så när narkosläkaren kom för att rätta till den (vilket inte heller hjälpte) så tyckte jag att han kunde stanna eftersom hans "handpåläggning" på min ländrygg var väldigt skönt och smärtlindrande! Bm fick avleda mig och säga att blivande pappan kunde massera istället!

• Lillmy

Jag har ju skrivit tidigare om den italienske narkosläkaren som masserade sååå sköööönt i min korsrygg....

Kom på en sak till....Precis mellan sista öppningsvärkarna och de ordentliga krystvärkarna så blir det en liten paus ibland. Precis då kommer chefsbarnmorskan med telefonen och undrar om jag vill prata med min lillebror!? Han och svägerskan hade tänkt överraska med biobiljetter (innan barnet skulle komma) men undrade var vi höll hus och sista alternativet var att kolla förlossningen. Sambon vill inte prata med honom (han hade inte tid det var ju barn på g....). Men jag som var hög på lustgas tyckte att det var jättekul att prata med någon från "verkligheten" (dvs världen utanför där det inte gör ont).

kl 21.57
    brorsan: -stör jag?
    jag: -neeej då!
    brorsan: -vad gör du?
    jag: -väntar på att få krysta (stolt)!
    brorsan blir blek och måste sätta sig ned där hemma....- eehh, ni vill väl inte följa med på bio då?
    jag: -när börjar den?
    brorsan: -21.15
    jag: -nää, vi hínner nog inte (de hade biljetter till så som i himmelen som jag fortfarande inte sett).
    brorsan: -ok, lycka till då. Ring när det är klart!
    jag: -ok!! hej då!

och sedan krystade jag några gånger och dottern är född 21.30. Kände med en gång att här måste det bli fler barn, tvåan är planerad i mitten av september!

• Lillmy

Härligt spinx!! Tjuvvilar...

SMART Fismamman!! Det ska jag testa när tvåan ska ut i september! Börjar nu undra om lustgasen vekligen var på max under slutet av krystandet förra gången (som barnmorskan påstod)?? Men jag tycker mig komma ihåg att allt som hände med underliv och bebisen när den kom liksom hände längre bort i rummet (tunnelseendet skyllde jag på lustgasen, så den måste varit på!!).

Svar på tråden * Roliga händelser under förlossningen *