• MaijaO

* Roliga händelser under förlossningen *

Har en kompis som i ett visst skede av sin förlossning sa till sin man att "vi skiter i det här, drar till borås, snor en apa som vi kan raka. Ingen kommer att se någon skillnad!" Men jag tror att hon är rätt nöjd över att hon fick Victor istället.

• MaijaO

En väninna till mig som är urtypen för "vän, ljuvlig varelse" berättade (rodnandes) om sin förlossning. I utdrivningsskedet hade barnmorskan sagt att hon minsann kunde se huvudet och att bebisen hade mycket hår. Min lilla, spröda och annars mycket försynta kompis hade då vrålat med en röst som helt skulle platsat i exorsisten att "Stå då inte bara där då för faaaaan, dra!!"

• MaijaO

Tjejen som jag delade rum med på bb berättade att innan förlossningen hade hon tjatat på sin kille om vad viktigt det var att han skulle vara nära henne under hela förlossningen och att han skulle massera henne och peppa henne o.s.v. o.s.v.
    När förlossningen så startade så hade han försökt att massera, strycka över håret, hålla handen och peppa på alla sätt... vilket hon helt plötsligt inte alls ville! I stället hade hon vrålat - Håll dig väck! och - Rör mig för fan inte!
    Så den stackars grabben hade spenderat hela förlossningen sittandes på en stol i ett hörn och bara sagt, "nej älskling, du dör inte, du dör inte!", eftersom hon hela tiden vrålade JAG DÖÖÖR!

Svar på tråden * Roliga händelser under förlossningen *