* Roliga händelser under förlossningen *
Har försökt att inte berätta vår story men kan inte låta bli.. ni är så roliga...
Vattnet gick på dan och jag som inte hade en aning om någonting satt på en handduk hela eftermiddagen och läste om vattenavgång på internet. Sjukhuset hade konsterat vattenavgång och skickat hem mig igen.
På kvällen ligger jag i soffan och slöar medan sambon kollar fotbollen. Till saken hör att det var Fotbolls EM och två matcher på raken som sambon skulle kolla på. Han sitter och smaskade spagetti och falukorv medan jag börjar känna att det faktiskt börjar göra lite ont. Med fotbollens nedräkning börjar jag räkna minuter mellan värkarna och efter nån timme konstaterar vi att det är 4 min mellan och eftersom det gått så snabbt så drar vi in. Ner i bilen och in på sjukhuset. Här gick det undan. helt plötsligt låg jag i en säng och sög i mig lustgas som jag inte gjort annat. och vilken tonårsfylla jag fick. "Du e så hiiimla snääääll", "Nej, gå inte snääääälla" sa jag till sköterskorna "Du får f--n INTE röra" röt jag åt sambon som försökte sno åt sig lite lustgas. Den var ju MIN!!!
Sambon är rätt sportintresserad och eftersom han inte ville missa matchen mellan Sverige- och vilket land det nu var så hade han när jag inte märkte det ringt vår granne och sagt att han skulle sms:a varje mål. Nu var det bara så att den där jäääälla matchen slutade typ 5-1 eller nåt så efter en 5 sms-pip höll jag på att mörda killen. För att inte tala om sköterskan som hade mage att fråga vad det står... VEM F---N BRYYYYYR SIIIIIG!!! Jag höll ju på att dööö. Sen när sonen föds, sambons tumme är vit av brist på blod och jag är packad som en 15-åring på Valborg, säger sköterskan försiktigt... får jag föreslå att ni döper honom till Zlatan???
Sen efteråt fick jag också veta att det knappt var någon lustgas i blandningen... snacka om psykiskt!
I sommar är det Fotbolls VM -och jag ska föda igen precis då...
Sonen heter INTE Zlatan kan tilläggas.