• vouffen

* Roliga händelser under förlossningen *

När jag fick min andra son för snart sex år sedan så hade jag väldigt mkt fostervatten. För det första forsade det när de tog hål på hinnorna. Sen när jag äntligen lyckats klämma ut honom, stor var han, nästamn 5 kg, så kom det en störtflod med fostervatten efter honom, så det blev en stor pöl på golvet. Ett par sekunder senare halkade en BM i vattnet o druttade på ändan o fick ont i ryggen - synd om henne såklart, men vi skrattade alla gott åt händelsen, även den blåslagna BM:n...

• vouffen

Kom på en grej från min första sons förlossning för 7 år sen oxå...
    Det var en långdragen historia, kom in söndag kväll, låg hela måndagen o 01.20 på tisdagnatten tittade han äntligen ut.
    På måndagseftermiddagen ligger jag o har värkar för fullt, har fått epidural, men har rätt ont ändå. Är själv på rummet några minuter, pappan var ute i nåt ärende. Då öppnas plötsligt dörren till mitt rum o in stolpar en elektriker o säger att han ska byta nån strömbrytare eller nåt i rummet. Jag bara "ursäkta, men jag håller på och föder barn här, du kanske kan ta det en annan gång..." Han såg lite paff ut o så lommade han ut igen.

Svar på tråden * Roliga händelser under förlossningen *