• Erita

* Roliga händelser under förlossningen *

Iofs inte haft egen förlossning ännu, men min kompis som födde barn fick väldigt ont under värkarna och skrek rakt ut till stackars lilla pappa som stod där förskräckt vid hennes sida "Jag hatar dig, Jag hatar dig, faaaaaan det är ditt fel"
    och senare under krystningarna när barnet börjat komma fram skriker hon "Jag har ångrat mig"... Det skrattade vi åt länge.

• Erita

Mausii: haha bara strumpor ;) nee inte så mkt mer man ska behöva egentligen ;)

• Erita

Nu har jag väl min egen förlossning att berätta om.

Jag har en otrolig stor nål-fobi och t.o.m det ansåg jag vara värre än själva värkarna men bestämde mig ändå för att "ok...jag får ta ryggbedövning"... när dem satte in nålen i handen för dropp så höll jag på att skrika av smärta, medans min syster stod och höll min hand så kom en kraftig värk istället, då skrek jag p.g.a det, min syster började skratta och jag slog till henne

sen under krystningarna så bad jag dem att få det att sluta och helt ordagrannt sa jag "nej jag vill inte mer, ta bort det"

• Erita

Jag fick frågan "gör det ont" mitt under en krystning då han var halvvägs ute och jag skrek som en stucken gris, hade lust att säga "vad fan tror du jag skriker för det är skönt" men fick just då ännu en värk och han kom ut.

• Erita

vouffen: hahaha fan vad gött med elektrikern...

kommer också ihåg att min syster sa att jag varit så duktig, hade inte sagt ett ont ord eller ngt elakt under hela värkarbetet, men sen när epiduralen tog slut och krystningsvärkarna började ordentligt så fanns inte BM i rummet så skulle min syster försöka trösta mig. Först sa jag snällt till henne att ringa på klockan efter BM, men hon gjorde det inte direkt (tog väl 3 sekunder) sen blev jag bara skitsur och sa rätt argt "ring henne nu förfan"... åhå.. roligt nu såhär efteråt..

• Erita

Jag tyckte inte alls lustgasen hjälpte
    inte förrän jag fick epiduralen... då j-lar sniffade jag i mig lustgas så fort jag fick minsta lilla kännbara värk..

• Erita

Kom bara på en sak igår som jag skrattade åt länge
    när barnmorskan kände hur mkt jag öppnat mig så sa hon
    "jag kan känna huvudet":... min första fråga var "har den hår?"...

• Erita

Tovalisa: som sagt tyckte inte lustgasen hjälpte så mycket förrän efter epiduralen... då andades jag i den vid minsta lilla kännbara värk...

när BM sa "du kanske skulle testa att vara utan lustgasen"..tittade jag bara argt på henne och höll i masken hårt

• Erita

åhåh kommer ihåg ngt som är helt absurt egentligen
    under krystvärkarna frågade jag BM om och om igen "hur långt det var kvar".. och när hon sa "men det vet jag inte".. "jaa men ungefär hur många minuter tror du"

• Erita

Yoyna: var inget "varmvattenbad" det där inte kan jag informera om så det var inget du missade, vattnet var skitkallt och p.g.a smärtan så skakade man ännu mer, sen kom man inte upp ur badet för man blev extra tung ;)
    men va

• Erita

ClineE: tror att alla Barnmorskor i hemlighet sniffar lustgas när ingen ser

• Erita

åh herregud..sju barn
    nee du det kommer jag aldrig att få.. hoppas iaf inte

• Erita

kom på en sak
    jag är JÄTTERÄDD för nålar så när dem kommer in och säger att dem ska lägga epiduralen så stretar jag emot så länge det går, säger att "värkarna gör nog inte så ont iaf" fast det känns som om jag håller på att gå sönder, dem lyckas iaf övertala mig och jag vet inte om jag gråter p.g.a värken eller p.g.a smärtan från nålarna... när allt är klart och epiduralen kickat in kommer narkosläkaren tillbaka för att kolla upp.... då ligger jag där i ett lyckorus..tittar på henne och säger "jag tror nog jag älskar dig"...

• Erita

Cazz: tänk sen när han kommer dit helt uppeppad av VM då kommer han ju heja på rätt duktigt!! "ja ta iiiiiiiiii nu.-.. heeeeja älskling *klapp klapp* heeeja älskling"

• Erita

hannah30 jag hade med mig min syster.. och hade frstn skitkul då både hon och jag har samma sjuka humor.. satt hela natten igenom och gick igenom repliker från >Vänner.. speciellt från när rachel skulle föda

• Erita

Vårt förhållande har åkt upp och ner och just då när jag bestämde vem som skulle med var vi världens ovänner ;)
    samt att jag kände mig säkrare med min storasyster att hon inte skulle svimma lr ngt ..hon är ju van vid blod och nålar

• Erita

Rossan: haha rekommendera till alla man känner ;) haha

• Erita

Jag fick hela tiden höra att jag inte skulle skrika under krystvärkarna då man förlorade kraft. fyyyyyfan vad arg jag blev när dem sa så hela tiden, då skrek jag bara högre och högre.

• Erita

haha ja SLUTA ÄTA SÅ DU INTE BAJSAR
    säg till han att kroppen tömmer sig själv rejält innan födelsen och att det inte direkt SPRUTAR ut bajs ;)

Svar på tråden * Roliga händelser under förlossningen *