* Roliga händelser under förlossningen *
Bm och sambon tittade förundrat på mig då jag hävadade att jag var stridspilot med lustgasen ihögstahugg.......
ellet, hjälp vad jag skratttade hoppas det blir så roligt i juli....
Bm och sambon tittade förundrat på mig då jag hävadade att jag var stridspilot med lustgasen ihögstahugg.......
ellet, hjälp vad jag skratttade hoppas det blir så roligt i juli....
Kom på en sak... Dagen efter var jag super pigg, sambon närmare ngt. dött i sängen brevid... Jag gick till apoteket för jag blev lite uttråkad... Hur som hade ju alla armand och grejer från förlossningen och såg väl lite så där lagom svullen ut som man kan göra. Skulle köpa Ipren... Hur som kassörskan säger :- Ehh, du är nyförlöst? Ja säger jag....Då ska du inte ta Ipren... De är inte till mig säger jag... Det är till han med krossad hand som ligger med hvd.värk och campar i sängen brevid mig däruppe.... Oj, jaha säger hon och börjar skattar, så kan det ju vara....
Jag kom på en sak sen i höstas...Skulle in och jobba första natten av två. Min kompis hade gått över och jag visste att det var på G... Slemproppen hade gått ngn. dag tidigare. Hon ringer vid 11 tiden och säger att hon har såå ont men nu ska hon cykla och hämta sonen på dagis. Det är nog bara förvärkar..Jo jo tänkte jag försökte slumra om... Hon ringer igen vid 13 och då har hon lite starke förvärkar... Men hon försvinner emllanåt i telefonen..typ var 4-5min...närmare minuten. Jag föreslår att hon skulle ringa in för det är liksom på G, kan vara bra att förbereda dem att hon lär komma.... Nä, det är inte dags än tycker hon... men jag ska nog ringa Vårdcentralen, Va skänar jag... vad ska de göra... Ja om det är så att det är ngt. annat i magen som gör ont ????jag var helt frågande yrvaken...och ville bara sova....nä ring förlossningen envisas jag.... Hon ringer igen vid halv fem... då är hennes man sur på henne och säger att ringer inte hon så ringer han till förlossnigen, så hon ringer till mig..som säger likadant... Hallå du ska föda barn idag.... Till historien hör också att jag innan jag skulle jobba hade bjudit till Tupperwareparty kl.19 och bor 4mil från larsarettet, hon bor knappt 1,5mil....Hon var bjuden och mkt. envis med att hon tänkte minsann dyka upp......jo jo tänkte jag...Vid halv sju åker de till sist in ( Tack och lov.. vet inte hur många ggr. mer hon ringde men det var många...) Halv åtta är tösen född....... Tur hon inte kom hit på tupperware!!!!
roligt att höra ännu en i helecopter.... jag påstod att jag var stridspilot.....fast till mig sa de att de inte kunde skruva upp högre konc. vilket jag bad och tjatade om för då skulle jag bli ledsen så kankse lite överdos du hade där Och musiken, jo minns Enigma men kankse var det mina öron och inte skivan det var fel på för jag minns att jag bad att de skulle stänga av dem för den hackade tyckte jag....
kom att tänka på en sak.... jag har lääänge tänkt att jag ngn. gång ska läsa till sj.sköterska och vidare till bm... ( i mitt nästa liv)
Men kanske ska lägga ner det... Verkar ju väldigt våldsbenäget yrke....
och mer smärta för bm än för den som föder....bm har ju ingen smärtlinding heller kanske får bjuda henne på lite lustgas i juli - förebyggande syfte.....
jo jag också...men man tänkter sällan på att man kan få en kick här och var.... Men de måste ju verkligen få höra roliga saker....
Mallemus, nä sju barn är nog inget man känner för just i det läget... ngt. du planerat tidgare? eller vad fick du sju ifrån....
förmodligen inte.... tycker alltid det är sååå lugnt när man kommer in till förlossningen, så antingen har de ljudisolerat
eller så är det ovanligt med "skönsång"