Inlägg från: bamsemums |Visa alla inlägg
  • bamsemums

* Roliga händelser under förlossningen *

Ger er ett litet utdrag från min förlossningsberättelse. Det ska informeras om att vattnet hade gått och födseln var i högsta grad igång även om det var ca 5 minuter mellan varje värk och att vi nu hade varit på BB 5 1/2 timme...

...Höll på att få dåndimpen då Dan som satt på min vänstra sida plötsligt gav ifrån sig en ljudlig jättegäsp. Jag hann inte reagera förrän jordmor frågade honom
    ??är du trött?? Och han svarar ? ?ja, lite grand?. Trodde inte mina öron!!! HAN é trött! ?!
    Jag kände att nästa värk började närma sig så jag hade ingen chans att reagera på detta uttalande utan slet åt mig lustgasen och inhalerade djupt.
    Jordmor frågar Dan ??har du lust på lite kaffe?? Och han svarar ??ja, det hade varit gott?. Varpå jordmor reser sig från sin plats och går ut för att hämta kaffe åt honom!!! Jag trodde inte mina ögon och öron och skriker febrilt ut i lustgasmasken
    ??NEEEEEEEEEEJ!!!!!? Men det var det ju ingen som hörde eller tog hänsyn till...
    Det skulle visa sig att denna värk var riktigt kraftfull och jag kände riktigt hur huvudet pressade på.
    Dålig tajming att hämta kaffe på tyckte jag. Kände mig verkligen lämnad...

Hmmm.... det skulle visa sig att jag födde ca en halvtimme senare och då var alla på plats

Svar på tråden * Roliga händelser under förlossningen *