* Roliga händelser under förlossningen *
Hehehe, fantastiskt rolig tråd. Den rakade apan var helt obetalbar!
Har inte riktigt en lika rolig händelse som det att berätta men håll till godo i alla fall.
Jag och sambon hade vid detta laget varit vakna i drygt 1,5 dygn i sträck båda två och det var inte i närheten av färdigt ännu - och vi var ju rätt så trötta (själv hade jag sovit bara ett par tre timmar per natt veckan innan förlossningen så jag kände mig som ett vrak). Jag tror att någon barmhärting barnmorska såg att sambon var helt färdig (trots att han hade bälgt i sig en kanna kaffe!) så de hämtade en madrass till honom och den tog han tacksamt emot och la sig snabbt att sova på golvet i förlossningsrummet. Själv satt jag på en stol och lutade mig mot en saccosäck. Jag var så trött att jag halvsov mellan värkarna. Men så började sambon snarka, vilket han ofta gör, och det gjorde mig galen. Att han fick sova så skönt när jag satt och hade så ont var sååå orättvist! Efter en timme stod jag inte ut längre utan väckte honom och sa att om inte jag fick sova så skulle minsann inte han få det heller. Stackarn blev nog rätt så skamsen och var vaken resten av kvällen tills bebisen var född. Sen på natten sov han inte heller för han ville kontrollera att bebisen andades. Själv sov jag som en klubbad den natten (eller de få timmar som var kvar av den).