• karpa77

* Roliga händelser under förlossningen *

När jag fick min första tös så hade vi väldigt goa barnmorskor som verkligen ville att vi skulle ha det så bra som möjligt både före, under och efter förlossningen. Jag låg i badet med lustgas och barnmorskan frågade hela tiden hur gubben mådde och kom med macka och kaffe till honom. Nog skulle jag också fått det men hade inte riktigt matlust. Dagen efter så frågar jag barnmorskan om det finns alvedon att få. Ja visst, säger de: Har du ont? Jag säger: Nej, men den här förlossningen tog hårt på gubben min. Han har sådan huvudvärk. Han var verkligen mer däckad än vad jag var som hade kämpat ändå lite mer än han. Det skulle inte gå att karlarna skulle föda barn när det tar så hårt bara av att stå brevid. (Klart, jag drog ju lite i öronen på han också så det kan ju ha bidragit till huvudvärken

• karpa77

När min andra tös ska komma till världen vaknar jag 7.00 och känner att det är på G. Ringer strax efter till förlossningen som vi har 15 mil till. Säger att vi är på väg. Jag vill äta frukost, men innan jag och gubben fått kläder på så vill jag bara iväg. Börjar bli täta värkar. Drömmer mig bort till Lustgasen.....som bara är några mil bort för ambulansen skulle möta upp. Men när vi har 10mil kvar ringer de och säger att ambulansen åker nu. Jag vrålar NUUUUU. Jag hinner ju fram innan vi möts. 6 mil före så får jag gå över till ambulansen och tror att jag ska få lustgas.....men NEJ, inte då. Jag bankar i väggen på ambulansen och jag ser på de unga förarna att de är lite oroliga så efter undersökningen som barnmorskan gjorde så stod de på gasen (jag svor nog en hel del) Väl framme och de ska föra in mig och båren som jag sitter på så fastnar de vid ingången pga några små stenar. Så jag sa att nog kunde jag gå själv nu, men nej nej. Väl inne i förlossnings rummet togs skor och byxor av mig och direkt jag reste mig upp så SPRANG de stackars ambulansmännen ut. 1:a krystvärken kom och upp på sängen med mig. LUSTGAS!!!! Grep tag i den och hann få ett drag av den härligt, den som väntar på något gott....sen vart det bara syrgas för bebisen skulle ut och på två krystvärkar var hon ute. Från att ha vaknat 7.00 och hon föddes 9.15 och bara ett drag av lustgasen. Gubben var glad för den här gången hann jag inte dra i hans öron

Svar på tråden * Roliga händelser under förlossningen *