Inlägg från: BillaBong |Visa alla inlägg
  • BillaBong

* Roliga händelser under förlossningen *

Erita skrev 2006-05-06 14:17:29 följande:
    Kom bara på en sak igår som jag skrattade åt längenär barnmorskan kände hur mkt jag öppnat mig så sa hon"jag kan känna huvudet":... min första fråga var "har den hår?"...

Haha! Det var samma för mig. Och sen när huvudet syntes var jag helt besatt av att få veta vilken färg håret hade. Frågade BM, undersköterskan som var med och min sambo - alla var tvungna att stå och undersöka vad det var för färg för att jag skulle bli nöjd. Som om jag inte hade viktigare saker för mig just då Cool

Finaste Nova, f.060220.
  • BillaBong
    apo skrev 2006-05-10 10:00:47 följande:
    När jag hade fött ut mitt första barn (en ganska jobbig förlossning) och skulle krysta ut moderkakan ville den inte riktigt. För att hjälpa till tog bm tag i navelsträngen och drog lite. Till saken hör att jag inte riktigt var på samma våglängd som bm, och dessutom tyckte jag lite att det var hennes fel att allt gjort så ont... Nåväl, när hon står där med navelsträngen i högsta hugg så säger hon till mig att krysta. Samtidigt slinter hon med handen och navelsträngen börjar flyga runt henne, samtidigt som det kommer en del blod ut från den. Bm såg efteråt ut som om hon var med i en blodig skräckfilm med blodfläckar över HELA sin fina vita dress, ansikte, hår, glasögon, etc.... Gissa om jag fick mig ett gott skratt när jag fick se henne?! (Skadeglädje är den enda sanna glädjen...eller???)

HAHAHAHAHAHA! Tack, där räddade du min dag Skrattande

Finaste Nova, f.060220.
  • BillaBong
    malinda1970 skrev 2006-05-10 10:16:19 följande:
    min sambo köpte en dajm och gav mig mellan värkarna då jag låg och hade det jobbigt...Det var såååååå gott, tuggade och njöt...Hade så hela munnen full då värken kom med rasande fart och jag bev tvungen att snabbt ta lustgasen och andas allt som bara gick...Med dajmen fulla munnen som for fram och tillbaka i röret till lustgasen....helt hysteriskt...Vi brukar garva åt det där nu efteråt...Snacka om att de måste fått gjort rent apparaten efter oss....

Hahaha! Det var värre än mitt "lilla" nyponsoppskladd på masken det Skrattande

-

Vilken härlig tråd!!! :´ )

Finaste Nova, f.060220.
Svar på tråden * Roliga händelser under förlossningen *