• sininen

* Roliga händelser under förlossningen *

Jag blev igångsatt pga havandeskapsförgiftning. På fredagen vid 11.00 satte dom gelen och vid fem tog dom hinnorona. Jag frågade BM om det skulle forsa ut vatten som man hade sett på TV. Hon svarade att det troligen skulle bara sippra lite med tanke på att hon var fixerad och långt ner i bäckenbotten. Jovisst, när jag ställde mig upp så lik förbannat så forsar det som bara den, blöjan gjorde ingen nytta och jag skyndar mig till toan där jag fick stå tills det värsta avtagit. Blev en stooor pöl som min sambo fick ta hand om.
    På natten när värkarna kom igång på allvar höll en sjuksköterska på att höja den värkstimulerande droppen som jag tänkte, i lusgasrus, att jag skulle slänga ut genom fönstret... och dessutom så råkade jag mordhota barnmorskan lite också. Dessvärre hade hon nada humor och såg skitsur ut.

• sininen

Lite roligt var att på spec.BB låg det en tjej som hade gått över tiden och dom hade försökt sätta igång henne. I tre dagar hade dom försökt med allt men hennes bebis hade det bra i magen hehe...

• sininen

Jag ylade när jag hade lustgasen. När man skulle släppa gasen efter toppen av värken, släppte jag gasen och ylade högt. Efter ett tag kom BM och berättade att det var väldigt lyhört på avdelningen. Då fick jag epidural. Jag ville gifta mig med läkaren. Men jag skrek när dom satte in den.
    Efter 24 timmar av hemska värkar var det dags för krystvärkar. När jag skulle krysta så skrek jag för kung och fosterland. Undersköterskan sa bara "Ojdå" och fortsatte hålla upp mitt ben. Jag var nära på att sparka omkull henne ett tag. Men det hjälpte att skrika. Hela utdriningskedet tog bara knappt en halvtimme.

Svar på tråden * Roliga händelser under förlossningen *