* Roliga händelser under förlossningen *
När jag låg i sängen de sista timmarna sniffade jag på lustgasen så att jag blev helt borta!
Det var det enda sättet jag kunde slappna av på, vi hade varit vakna i nästan 3 dygn!
Men borta blev jag, jag hade radion på, p3 och Kitty pratade om något mitt i natten (relationer är det va?) men hennes ord hörde jag baklänges. Det var så himla skumt för jag hörde samma sak om och om igen. Jag fattar inte hur det kan bli så i huvudet att man hör det om igen, som ett band på repeat!
Jag var ute och flög runt vattentornet i stan som fö ligger på andra sidan sjukhuset. Man kan omöjligt se det från förlossningsrummen..
Jag somnade till och när jag vaknade igen var vi ensama i rummet jag och min sambo, då talade jag om för honom att allt var en konspiration mot mig. Att de satt och lyssnade i de andra rummen på vad jag sa och att barnmorskorna var emot mig.
Att jag hörde saker på radion baklänges och på repeat var ju ett tecken på att det var en konspiration..
Sambon höll bara med och flinade åt mig!
Men det är ju kul att när krystvärkarna startade sen kom adrenalinet och jag blev hur klar som helst i huvudet. All dimma försvann!
Jag sparkade iväg 3 sköterskor som envist försökte hålla upp mina ben.
Förlossningarna glömmer man aldrig, även om tiden innan barnet kommer är dimmig