Barnvagn för skogspromenader
Hej!
Vi planerar att vara mycket ute i naturen med vårt barn (som väntas till hösten), och undrar om någon har tips på en barnvagn för nyfödd som fungerar bra på skogsstigar.
Hej!
Vi planerar att vara mycket ute i naturen med vårt barn (som väntas till hösten), och undrar om någon har tips på en barnvagn för nyfödd som fungerar bra på skogsstigar.
Brio Kombi helt klart! Den är perfekt för sånt. Har själv en och jag älskar den
Vi har en BrioDuo och går så gott som daglien promenader i skogen och på ridstigar och vi är hur nöjda som helst med vagnen, trots att terrängen ibland är rätt skumpig så ligger lill skruttan hur mjukt och skönt som helst i vagnen utan att skumpa runt och den äör dessutom lättkörd pga av den mjuka fjädringen.
Ja du. Jag skulle inte släpa med mig en vagn till skogsktogar (alltså inte eljuspåer lr liknande utan rakt in i skogen) jag skulle bära bernet i sjal alt sele.
Jag skulle satsa på en smidig o lätt vagn som funkar 100% i alla annan terräng än skogen o sen bära i sjal när man går i skogen.
Vi har en Quinny freestyle (med svängbart framhjul och fjädring) Vi har dock bara använt den som sittvagn, men den är hur lättkörd som helst. Toppen! Den andra vagnen är en teutonia, den är vi också jätte nöjda med och vi går också MYCKET i naturen.
Lycka till i barnvagnsdjungeln!
Tack för era tips. Jag glömde säga att den gärna får vara en lättviktare också. Den ska släpas uppför backar där vi bor och uppför trappor.
Har också funderat på att främst använda bärsjal i skogen.
Håller med ovanstående: vi köpte en begagnad Brio sittvagn på Blocket och köpte till en mjuklift - funkade utmärkt för oss på landet. Annars är sjal oslagbart om det är skogsterräng - jag orienterade med min minsting i sjal när han var 8 veckor...
Skojsan: Mitt råd är följande.
Köp en supervagn som är lätt o smidig, liten ihopvälld etc strunat i om dne funkar i skogen. Köp en sjal ist. Känner du trots allt att du vill ha en skogsvagn så finsn det en massa begagnade på Blocket för 100 o uppåt som är perfekta slitvargar o gör intet om de blir leriga o så.
Var får man tag på priser på barnvagnar på nätet? På hemsidorna för resp. märke nämns oftast inte prisera...
Morre: Inte på tillverkarnas sidor. Men kika i web butiker ist.
Ex www.babybee.se
www.barnbutiken.net
Den enda vagn jag provat som jag verkligen kunnat gå i naturen med är Gesslein Highlight. Men jag skulle köra sjal och senare bärstol!
Jag kommer oxå att vara ute mest på skogsvägar och stigar av olika dess slag. Hörde mig runt massor och läste på. Det slutade med en brio kombi!
Jag bor i en liten håla mitt i ingenstanns i norrland... Här är det mest grusvägar, skoterspår, skogsbilsvägar, ängar och traktorvägar... (Om man inte vill gå fram och tillbaka genom byn)
Jag började med en Brio nova, men den var hemsk! Så otroligt gungig och tung! Inte alls att rekomendera en stor pansarvagn ut i ojämn terräng!
Sen köpte jag en 3hjuling och allt blev så mycket lättare
Har kört mycket i skogen med min Emmaljunga Edge Duo och det har funkat jättebra, känns stabil och rejäl.