• Scruffy

tips på god burkmat

Vi behöver använda oss av burkmat om drygt en månad, då vi är på resande fot.
    Min tjej har ratar all burkmat jag har provat. Hon spottar ut det och nästan kräks av den.
    Därför äter hon enbart hemlagat.

Nu behöver jag i alla fall hitta minst en sort som hon kan äta.
    Hon blir 8 månader, så 8-månaders burkar går bra.

Vilken burkmat tycker era små är oemotståndligt god??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-17 22:25:01:
    Jag skulle vara jätte glad om ni kunde svara med namn på Tillverkare samt från vilken ålder det är. Det kommer att göra det lättare för mig att försöka hitta burken i affären.

Tusen tack och hoppas på massor med svar

• Svar på tråden tips på god burkmat
  • mamma37

Mild Thaigryta m. en klick smör i

• Dixie

Sonens kusin äter endast dillkött - så den måste vara extra god för han äter endast den och inget annat - hur mycket de än provar! Men den är från 5 månader (Semper) och ganska finfördelad

Hipp har flera burkar min son gillar, bla exotisk kycklinggryta m. ris, pasta med tomat och mozarella, kalkon och ris. De är alla från 8 månader. Hipps 8 månaderburkar har mindre bitar än bla Semper, kan ju vara bra att veta om din flicka är känslig för stor bitar, så skulle jag rekomendera Hipp. Sen har även Hipp burkar med fruktpure m. fullkorn eller havre så funkar bra som mellanmål, de är ju mer mättande än bara fruktpure.

• Happy me

Hej Scruffy!

Saga äter gärna Hipps också. Favvosen är nog Spagetti Bolognese! Grönsakslasagne är också en klar favorit förstås! Laxen likaså! Vi började med 8 mån burkar när hon var drygt 6 mån för det var dem hon gillade...

• Nätsurfaren

Min dotter gillar mest Hipps Spagetti Bolognese...Hon gillar även burkmat med majs i, t.ex. nestles potatis, majs och nötkött...men det är bara en liten burk. Har hört att Hipps burkar är oftast dom som blir favoriter...

• Blixten

Vår lilla plutt äter bara Hipps tagliatelle med grönsaker, allt annat är blä! Han gillar ingenting med tomat i verkar det som.

• EMO 979

min tösabit gillar Hipps sortiment vrålmycket...både 6- och 8-månaders

• madebyinferno

Alla Hipps sorter från 6 månader, men mest pasta & broccoli

• Amorella

Min ettåring gillar:

- Hipps pasta-broccoli (6 mån.)
    - Hipps ris-kyckling-grönsaker (6 mån.)
    - Hipps spagetti-bolognese (även Sempers kan gå bra) (8 mån.)
    - Hipps spagetti-tomat-mozarella (8 mån.)
    - Sempers gräddstuvad lever (8 mån.)

• Aros

Hipps matburkar är dem sonen har gillat bäst. Sempers mosakka gillar han också, men vet inte om den är från 8 mån eller 1år. Annars gillar han inte semper så mycket alls, smaklösa med ganska hårda bitar. Nu när han är 1½ vägrar han äta allt vad burkmat heter om jag inte kryddar dem, det kanske kan vara värt att prova också? Svartpeppar och lite vitlök är det som oftast sätter smak på hans mat.

Aros - stolt mamma till ♥ Agaton ♥
  • Tess76

Min dotter är inte heller så förtjust i burkmat, men Hipps olika pastarätter brukar hon mumsa i sig med glädje. Spaghetti bolognese 8mån, spaghetti-tomat-mozarella 8 mån, pasta rigatoni Napoli 1 år. Fiskrätterna från alla tillverkare funkar också bra.

//Kalla fötter, varmt hjärta.
  • Milda79

Några sorter min dotter gillar är:

Farmargryta 8 mån Semper
    Gräddstuvad Pyttipanna 8 mån Semper
    Mild Thaigryta 8 mån Nestlè
    Spagetti o köttfärssås 8 mån Nestlè

Sen så har hon några favoriter bland 1-års burkarna oxå, men det var väl 8 mån du sökte efter?

Svar på tråden tips på god burkmat