• Madden

Hur länge kan man ha ett Urinprov i Kylskåpet tills det inte är användbart längre??

Tog ett urinprov från min son i...hmm...Torsdags. Men hade inte möjlighet att lämna det, å nu har det ju vart Lång helg. Hur länge håller ett Urinprov i Kylskåpet?? Är det användbart fortfarande??

Mamma till Liam. 050805
  • Svar på tråden Hur länge kan man ha ett Urinprov i Kylskåpet tills det inte är användbart längre??
  • innana

Nix, det är för gammalt. Bakterier växer till även om det står i kylen! Plus att sonen kanske har ändrat sig också nu om du skulle ta ett nytt, så du får nog försöka med ett till!

• Madden

Usch.. Jag som höll på så länge.. Han är 8.5 månad. Inte lätt me att få urinprov där inte..
    Jaja.. Får försöka på nytt i morrn då.. Suck..

Mamma till Liam. 050805
  • Christina76

Det ska vara max 24 timmar gammalt, så sa dom på vårdcentralen till mig.

• innana

Hmmm...tips från en mvc-sköterska i umgänget är att de faktiskt kan ta prov från en nykissad blöja också på mvc, de tar en snabbsticka och kollar, men man kan inte odla på det då. De tar alltså från blöjan som sonen har på sig.

Ja, annars är det ju inte lätt på en sån liten...har en kompis som duschade med sin son, då brukade han börja kissa, och hon snabbt där med en liten kopp! lycka till!

Svar på tråden Hur länge kan man ha ett Urinprov i Kylskåpet tills det inte är användbart längre??