Du och din partner - olika bakgrund
Kom att tänka på en sak idag efter att jag haft en dispyt med en familjemedlem till min sambo. Började tänka på det här med olikheter vad det gäller bakgrund och familjen för ett par.
Min sambo och jag har väldigt olika familjer och är uppvuxna o uppfostrade på ganska olika vis. Ibland gör sig detta extra tydligt och jag kan verkligen känna att det är jobbigt, att jag önskar att vi var mer lika, ibland förstår vi helt enkelt inte varandra och är så vana vid olika sätt att hantera saker.
Jag kan se det fina i det hela också, det att vi är olika varandra är ju i många fall en positiv sak också, men ibland blir det väldigt påtagligt och jag kan fundera lite på hur det kommer funka i längden (vi har inte barn tillsammans än).
I vårt fall handlar det mycket om olika bakgrund i form av utbildning, i hans familj är det inte många som har mer än gymnasie-utbildning och i min familj är det tradition och nästintill obligatoriskt så att säga med en akademisk utbildning.
Jag vill jättegärna höra från er andra som inte har lika bakgrund och lika familjer på olika sätt och höra hur det går för er. Är så nyfiken på hur andra har det med detta.