Ni som har öppen planlösning kök/v-rum
Hur har ni gjort med köksbordet?
Äter ni alltid vid "finbordet"?
Hur har ni gjort med köksbordet?
Äter ni alltid vid "finbordet"?
Jag har öppen planlösning, eller som min mormor säger, jag har köket i vardagsrummet. Nu har jag bara ett bord, det står i köksdelen, i min förra våning hade jag en köksö med bardel i köket och bordet vid vardagsrumsdelen.
Vi har en köksö med höga pallar och köksbordet står nästan mitt emellan vardagsrum och kök. Vardagsrummet kommer ligga i L-vinkel när vi rivit en vägg, så då får soffgruppen vara i L-delen och matsalsbordet, som vi inte har råd med än, kommer hamna längst ned i vardagsrumsdelen.
Alltså blir det köksö - köksbord - matsalsbord - soffgrupp(efter vinkeln).
vi har precis flyttat in i vårt nybyggda hus med öppen planlösning mellan kök å vardagsrum.. vi letar köksbord i valnöt för fullt och så fort vi hittat ett vi vill ha så kommer det å få vara både finbord å köksbord!jag tycker det känns lite "kaka på kaka" med både ett köksbord å ett finbord!
eeh... vi har inte ens ett "finbord". tycker nog det vanliga duger alldeles utmärkt
skulle vi däremot flytta till större skulle vi nog ha ett där man får plats många fler!
Vi har en köksö, eller egentligen mer "bardel" med höga stolar, där äter vi ibland till vardag. Sen kommer finbordet (i valnöt, CUBE från EM ca 3300:- om du ville ha ett tips NovasMam) där vi äter om det ska vara lite finare eller med gäster. Sen kommer soffgrupp och där äter vi oftast faktiskt
tack för tipset poena!!
ska genast kollas upp =)
har ni några stolar som hör till bordet till?
Vi har stolen London www.em.com/miljobilder/103413.jpg
Bra pris tyckte vi, 695:- stycket och de är väldigt sköna att sitta i!
poena: e de bordet på bilden mä? hitta inte att de hette cube utan alfa..
de e riktigt fint iaf!!!! tack för tipset!!
stolarna e jättefina, jag bara tänker på ljust tyg å små barn!! går de ihop liksom?! =)
vet du om de går å ta bort å tvätta?!?!
Bor jättetrångt med "köket i vardagsrummet/sovrummet". Äter vid det enda bordet som finns som står i köket men har ca 2 meter till soffan och 3 meter till sängen.
Flyttar snart till större m separat kök och vardagsrum och sovrum
Vi sitter nästan alltid vid köksön såvida vi inte är för många eller vill sitta och äta länge. Köksön är stor och lite halvrund så att man ser varandra som sitter där.
Matbordet är tillräckligt stort att få plats 10 personer, även om det är något trångt då. Det står jämte köksön.
Något köksbord har vi inte längre - det ersatte vi helt enkelt med köksön.
Att göra oss av med ett s.k. matsalsbord som man ska akta och vara rädd om är det bästa beslut vi fattat i inredningsväg. I gamla huset hade vi ett sånt möblemang i matsalsdelen i vardagsrummet... Det blev ju bara superstelt att sitta där och äta, och krångligt med att bära runt maten halva nedervåningen.
Nej, vi sitter alltid vid fulbordet, det är det enda vi har.