-
-
Svar på tråden Hägg vs Syren
-
Jag tror jag gillar båda lika mycket...
Fast om jag riktigt tänkter efter så vinner nog syrenen i längden!!!!!
LÄNGTAR EFTER SOMMAREN NU!!! -
Jag skriver utan att rösta: Syren är ju underbara, vackra och luktar gott, medan hägg känns som värsta skadeväxten! Sprider sig som en löpeld, har långa läskiga grenar som växer fast i jorden och sprider ännu fler löpeldar, huuuu
!
Och hägg luktar skunk dessutom.
Man skulle kunna tro att jag är ambassadör för syren, men det är jag inte
. -
Älskar syren! Gillar hägg också, mne favoriten alla gånger är jasmin!
-
Jag gillar syren bättre än hägg, både till utseende och doft. Tyckte inte riktigt att något alternativ passar mig.
-
Hägg är fint men gillar doften på syren bättre,sen för att förvirra alla finns det ju häggmispel också,den är bronsfärgad i knopparna när den slår ut ,blommar nästan som en hägg och har underbar höstfärg,så jag slår ett slag även för Häggmispeln!!
Vixie -
Älskar syrener och får en nostalgikick av skolavslutning varje gång den blommar...finns inget som klår det
-
Syreen! De e sååå vackra å luktar sååååå gott
-
Båda två är lika vackra, lukten däremot kan jag inte säga annat än att syren luktar himelskt,hägg ingen aning...
-
Beror ju på, här växer så mycket vild hägg så jag skulle aldrig plantera den i trädgården, fanns den inte överallt skulle jag nog göra det.
Syrener är ju helt underbara, och så finns det så många sorter! -
Hägg är underbart för att de blommar så kort och intensivt! Jag röstar för hägg!
-
hägg luktar skunk............ urk