• Mirris

Framkallning av bilder via nätet??

Tänkte höra mig för här!!
    Är det nån som skickat in bilder via nätet till typ Expressfilm??
    Har ju införskaffat en digitalkamera... men jag vill ju gärna
    ha vanliga kort.
    Nu har jag iallafall skickat in några bilder till dom via nätet.. men
    hur blir "såna" bilder? Nån som vet?

Sanna

• Svar på tråden Framkallning av bilder via nätet??
  • Poena

Jag har skickat in till Fuji direkt och är nöjd.
    Hur bilderna blir beror till stor del på den kamera har men även lite på vilken firma man skickar det till, PoPrint (proprint.se) har fått mycket bra recensioner. Har du en bra digitalkamera blir bilderna precis lika bra som "vanliga" bilder.

• Mirris

Kanonbra länk Poena!!
    Tackar..
    Vi får väl se om 1 vecka hur bilderna blev från Expressfilm.

• uniMog

de blir kanonfina förutsatt att bilderna i sig är i bra kvalitet och det ÄR de i moderna digitalkameror. Om du använder tex proprint så talar deras program om hur stora bilder du kan göra med varje bild, den "läser av" kvaliteten.

• mamma2004

Vi skickade in till Extrafilm, och bilderna blev jättefina!

• Mirris

Måste bara korrigera.. hallå.. jag har skickat bilderna
    till Extrafilm.. INGET annat
    Läste recensionerna på Extrafilm.. bara gott o säga.. så
    jag hoppas på fina bilder!
    Expressfilm.. va dumt :)

• flärp

Bästa tjänsten vi hittar är VSFL, västsvenska fotolabbet. www.vsfl.se. Man kan enkelt (från PC med Internet Explorer) skicka in hundratals bilder, och man får dem till en fotoaffär i din närhet. Väldigt bekvämt. Och billigt: 100 bilder kostar 150 kr med deras "100 pack".

Det blir farligt många utskrivna bara, albumen bågnar numera...

• flärp

En sak till: med vsfl är det enkelt att beställa A4-förstoringar av bilder, som i vart fall från vår 4-megapixelkamera blir kanonbra. Som sagt, mycket nöjda med tjänsten.

Provade Kodak också, men där var man tvungen att ladda upp varje bild för sig. Inte en chans när man vill trycka ut 2-300 bilder :)

• Ulle73

Har gjort precis som flärp. Är jättenöjd både med kvalitet m.m. Jag beställde att dom hemskickade och det tog två dagar och kostade 189 kr/100 st.

När jag har hämtat på Onoff så har de kostat 150 kr/100 st, men då får jag ju även räkna in bensinpengar...

• Popflickan

Vi har en Nikon Coolpix 3200 och beställde kopior från Onoffs hemsida. 100 bilder för 150kr!! De blev verkligen jättebra! Ser ut som helt "vanliga" fotokopior. Man laddar upp sidorna till deras hemsida, och hämtar i butik eller får dem hemskickade. Priset är ju väldigt bra också. Så jag rekommenderar varmt Onoff!

• Virrpannan

www.odenlab.se

där får man snygga bilder som kanske kostar lite extra men det kan det vara värt...

www.fotolabo.se
    billigare variant som också ger snygga bilder med bra skärpa

• flärp

Popflickan: onoff använder vsfl, precis som Euronics-kedjan (som vi brukar använda, deras butik i stan ligger ett par minuter från våra jobb)

• busigabarnen

Skickade mina till extrafilm tog inte ens 5 dagar från att jag skicka in dom via nätet tills dom låg på mitt bord.

• Nettan T

www.teknikmagasinet.se kan man också skicka in digitala bilder. Man går sedan till en butik och hämtar ut dem efter ung 3 dgr. De blir bra!
    Teknikmagasinet finns på ca 38 orter i sverige

• Mirris

Fick tillbaka mina bilder idag!!
    Dom vart ju kanon. Att man inte skaffat
    en digital förr!?

Skickade dom till Extrafilm i fredags kväll.. o idag kom
    dom i brevlådan.
    Så nu ahr jag laddat in ett nytt gäng.. blir dyrt det här *s*

• Aiwendil

Mirris.
    Vad betalade du?

Jag har gjort så med mina photoshop bilder och 100bilder fick jag betala 150kr för ... tycker jag är ett väldigt bra pris

Skulle vara kul att veta.. .och jämföra priser lite.

• bambigirl

www.kodak.se kostar det 1 kr per bild och 29 kr fr frakten hem till dig. Skitbra och himla billigt. Vi skickade efter drygt 100 bilder igår.

• Mirris

Aiwendil:
    Jag skickade inte in så många.. för jag visste
    inte vad det skulle bli för kvalitet.. fick 12 bilder
    10 vanliga.. o 2 st stora bilder.
    kostade 79:50 men då är det 29:- i frakt inräknat

Har inte hittat nånstanns där det stod nåt om 100 bilder för
    150:-
    Fast å andra sidan har jag inte tagit så många bilder än *s*

Svar på tråden Framkallning av bilder via nätet??