• IsaDenVisa

    Vad är det som biter mig?

    Vet inte under vilket ämne jag skulle lägga detta i..
    Men nu till problemet..

    Varje morgon jag vaknar är det ngt som kliar på kroppen..kliar tillbaka och vips är det ett stort märke stort som ett myggbett ungefär..Nu upptäckte jag flera kliande bett på olika ställen..har på armarna på sidan av halsen, rumpan , låret och på benet..

    Vad tusan är det för djur som BITER mig? Myggor kan det väl inte vara redan eller?

    Någon som har en idé?

  • Svar på tråden Vad är det som biter mig?
  • Prego75

    Det kan vara monstren under sängen. Eller möjligen dammråttor. Har hört att de utdelar hemska bett! (sorry... jag måste nog sova lite... )

    Och ja, jag hade fel, kvalster bits ju inte - det var någon gammal skröna som lurade mig att tro det...

  • Trollnilla

    Hoppas du får reda på vad det är snart och hoppas att du informerar oss...

  • IsaDenVisa

    Trollnilla det ska jag göra! Ska ringa bostadsföretaget i morgon.

  • bobba

    Det låter som loppbett. Fast det mest troliga, eftersom du inte har husdjur, är nog att det är vägglöss tyvärr.. Ischhhh. Ring Anticimex!

  • Legewiel

    Oj, såna bett fick jag också! Hade just flyttat in i en ganska gammal lägenhet och vaknade varje morgon med en massa bett på ryggen!

    I mitt fall hjälpte det med att jag släpade ut alla sängkläder mitt i vintern, piskade dem ordentligt (madrasserna också) och lät dem stå ute ett par timmar. Under tiden städade jag lägenheten jättenoga från golv till tak och tvättade alla textilier som sängkläder, filtar och kuddar som låg framme.

    Hade inga problem efter det. Hoppas att det är sånt du har fått och inte vägglöss, det låter otrevligt med sanering!

  • IsaDenVisa

    Anticimex var här i torsdags, kollade under madrasser och så..men såg inga spår efter vägglöss..Så de kunde inget göra förrän jag har vart till läkaren och de kan se vad det är för slags bett. Men nu har jag inte haft nåt på några dagar....

  • mammacatta

    för de som drabbades här blev det en kamp om att få ut nya maddrasser på försäkringen. de var ganska nya, så fajten blev hård och vanns av hyresgästerna

  • Miss Upsey Daisey

    det kan vara kvalster som bildas i sängen... de kan bitas... Prova bädda rent...

    Har inte läst hela tråden... kanske har du provat.. ?

  • linda87

    har du varit i en sandlåda nyligen? sandloppor finsn o kliar som sattan har en kompis som fick dte efter att hon lekte med sin son *S* ;)

  • lill linda 82

    vårloppor/sandloppor/snöloppor, kallas olika beroende på vart i landet man bor.
    ger kliande "myggbett" som nästan kliar ännu värre än myggbett. dom kommer fram då snön tinar bort o gräset är bart. brukar följa med djuren in o krypa in under kläderna.
    dom är små svarta, mm-långa. dom syns i sängkläderna om du kollar noga.

  • lilla mej

    HEJ JAG HAR PRESIS SAMMA PROBLEM, JAG HAR FATT MASSA BETT I FLERA DAGAR NU OCH HAR INTE SETT TILL EN ENDA MYGGA. dE KLIAR SOM 17 OCH NU MISSTANKER JAG ATT KATTEN HAR DRAGIT IN LOPPOR, MEN VI VAR HOS VET FORRA VECKAN OCH HAN SA ATT HON INTE HADE NAGRA. VA ACKLIGT MED VAGGLOSS, VI SKA PRESIS FLYTTA HAR IFRAN SA HOPPAS DET FORSVINNER. HAR NI HUSDJUR?

  • lilla mej

    oj laste presis att du inte hade husdjur, vet inte men det verkar inte som det har med varan katt at gora heller. om du kommer pa vad det ar sa skriv till mig tack. hade 8 bett pa ryggen i gar och de kliar som fi f.n

  • lill linda 82

    alltså, det räcker med att man går i gräset så följer dom med byxorna o skorna in.. så enkelt är det..

  • lill linda 82

    förökar sig vet jag inte... men dom brukar bitas som mest tex i sängen. just för att man sitter/ligger stilla då.

  • lilla mej

    ja det ar dar jag har fatt mina bett, men grejen ar att jag har fatt bett i kanske 3 veckor nu sa dom sma jaklarn maste sitta pa lur.

  • Jöghen

    Läste en tidningsartikel för ett par år sedan om ett par som upplevt samma situation. Efter många turer till sjukhus och uteslutande av olika hudsjukdomar fick de ett tips om att löss kan bo i gamla träsängar. Desperata som se var då tog se isär sängen och upptäckte värsta boet av någon for av löss. De hade i månader/år kunnan kalasa på paret och levt gott i skyddade inne i trävirket i sängstommen :o

Svar på tråden Vad är det som biter mig?