• Nette

Vågar man åka till Alanya?

Vi har tänkt åka till Alanya (turkiet) i slutet av maj. Vågar man åka dit? Någon som varit där? / Nette

• Svar på tråden Vågar man åka till Alanya?
  • skorpan83

har inte varit just i alanya men i side å det är ju båda stora turistorter å förstår inte varför man inte skulle kunna åka dit? resebyåerna flyger ju inte dit turister om det är farligt! kolla med närmsta resebyrå! lyck till hoppas ni kommer iväg på semester!

• SophiaM

Jag var där för några år sedan och det var alldeles underbart! rekomonderar jag verkligen...

• Nette

Anledningen att jag frågar är att när jag berättade det på jobbet sa en av kolegorna -usch, det är ju så oroligt där nu!! Och jag vet inte riktigt vad hon menade.....

• Duva

Klart du kan, jag var där för 2 år sedan, vi kommer nu i aug åka till side.

• Twinkle

Jag antar att din kollega syftade på att det varit ganska oroligt i Turkiet (sydöstra delen) ett tag och att en organisation uttalat hot mot turistmål. Vi ska åka till Kemer i maj och har hållt koll på detta lite. UD:s råd är bara att hålla sig ifrån demonstrationer. (Inte så svårt kanske...)

• Nette

Twinklw Har du nån sida på nätet som man kan "följa" för att själv ha lite koll?

• Marlean

Turkiet är underbart även om man blir beskjuten *jag vet, jag blev det för ca 10 år sedan, men då var jag också i kurdernas territorium med turkregistrerad bil utan att veta det* :) Åk dit, du ångrar dig aldrig, det är ett underbart gästvänligt land!

• Twinkle

Nette - Jag kollar på www.ud.se men infon har inte ändrats sen 4 april. Där finns oxå en länk till ambassaden i Turkiet.

Svar på tråden Vågar man åka till Alanya?