• Anonym (varför??)

Blir äcklad av sex

Hej!
    Jag har inte haft sex med min kille på 1 och ett halv år nu. Jag är äcklad på min egen kropp. Har gått upp ca 20 kilo. Vägde innan 56 och nu 74. Blev mamma i början av 05. Jag vet inte hur jag ska kunna komma tillbaka till ett liv med sex igen!!!
    Snälla ge mig tips och råd!!! Detta tär så på mig.

• Svar på tråden Blir äcklad av sex
  • Skusan

Börja med att berätta om dina tankar för din kille, släpp in honom i din värld. Han undrar säkert varför det inte funkar, om ni inte redan pratat om det vill säga.
    Sen kan ju bara du själv förändra din viktsituation om du inte trivs, börja röra på dig mer, kanske gå iväg och träna nån dag i veckan eller så. Se över dina matvanor, dra in på godis och onyttigheter osv. Ta långa promenader i vårsolen med barnet i vagnen!

• Anonym (Jobbigt)

Förstår att det måste vara jättejobbigt. Vad säger din kille då? Har han antydit nått om din vikt?

• Anonym (varför??)

Nää, han tycker jag är fin.
    Vi har pratat om det.Han förstår.Men inte jag!!!!

• Anonym (varför??)

puffar...

• Anonym

Jag känner lika som du. Även fast jag inte har fått barn än, har jag rasat uppåt på vågen och fläsket är värre än förr. Man ser alla de andra snygga snärta kvinnorna som alltid har ett leende på läpparna, medan en själv ser grå, fet och svullen ut.
    Man är rädd att mannen i sitt liv ska lämna en, men man kan liksom inte stoppa det längre.
    För mig har det gått så långt att jag har fått pratat med en teraput, och det hjälper, för självkänslan är noll och man verkligen äcklas av att se sig själv.
    ta kontakt med en teraput, gå först dit själv och sedan när du känner dig bekväm, kan du ta med dig din man så kan ni tala ut om det. Ett bra tips.
    Hoppas även att du blommar upp nu i våren som alla vackra blommor!
    Lycka till. Kramar!

• Tessin

När jag var gravid så förvann min sexlust ganska tidigt och det är först nu, två år efter att min dotters födelse, som jag verkligen känner mig sugen på sex igen. (min brist på sexlust var en av många faktorer som gjorde att jag och mitt ex gjorde slut).
    Men jag tycker att du inte ska ställa upp på sex bara för att vara snäll, då skapar du ju bara mer motvilja för sex. Vänta tills du vill själ. Lusten kommer tillbaka så småningom.

• SussiS

Hej Du. Jag undrar om du äter p-piller? Efter att jag fött mina barn och valde att inte ha hormonspiral utan p-piller så fick jag prova flera sorter. En sort blev jag alldeless avtänd på (och ilsk)en annan blev jag illamående utav. Bara en tanke..

Svar på tråden Blir äcklad av sex