• Cosmoskatten

Ej barn på bröllop...vad skriva i inbjudan?

Hej!
    Ska gifta mig nu i september. Vi önskar ett barnfritt bröllop men givetvis får små bebisar som inte kan vara hos barnvakt komma. Vi kommer själva ha med vår lille son som då är 7 månader. Har någon något förslag på hur man kan uttrycka sig i inbjudan utan att någon tar illa vid sig.

Taack!

• Svar på tråden Ej barn på bröllop...vad skriva i inbjudan?
  • ÄngelBängel

Vi skrev personernas namn i inbjudan, föräldrarnas namn om de hade större barn och föräldrarna+ bebis om de hade små barn.

Sven och Lotta är välkomna till vårt bröllop

Sven, Lotta och knodden är välkomna till vårt bröllop

Vi bjöd visserligen in även barn men om man skriver förnamn är det ju inga frågetecken.

• ÄngelBängel

En kompis gifte sig vid havet och skrev att det var olämpligt att ta med barn pga hårda klippor och vatten. det var ett bra sätt att få fram budskapet...

• leyley

får jag bara komma emellan o fråga vaför ni vill ha ett barnfritt bröllop? *nyfiken*

• Pyff

Jag tyckte att du själv uttryckte dig kanon i TS: "Vi önskar ett barnfritt bröllop men givetvis får små bebisar som inte kan vara hos barnvakt komma."
    Det låter väl jättebra tycker jag!

• Maverich

Barn är en gudagåva men ikväll får de stanna hemma och sova!

• kakan76

Maverich
    Den var jättebra den snor jag av dig.. Den dan jag får skriva inbjudan .. Suck tröga karlar

• grisekno

Åh, vi undrade samma sak när vi skulle gifta oss! Kom inte på något bra som visade att vi helst inte ville ha barn med, utan att det lät dumt!

Men till svägerskans bröllop hade hon o hennes blivande fått till det jättebra! De skrev något i stil med "Om ni har små barn som ammas eller på annat sätt inte kan vara ifrån sina föräldrar ska dessa givetvis följa med. Vad gäller lite äldre barn tror vi att de själva skulle välja det mesta framför en lång middag, men om ni inte har möjlighet att ordna barnvakt ser vi hellre att ni kommer med barnen än inte alls"

Det blev väldigt trevligt tycker jag, samtidigt som man förstår att barn helst inte ska följa med!

• Pyff

leyley: Hmmm, konstig fråga.............. Det är väl rätt självklart att barn har en tendens att faktiskt störa och ta en hel del fokus! På min stora dag så önskar jag också att det ska vara just MIN (eller vår ) stora dag och vill inte att folk ska springa omkring och jaga sina ungar eller ha skrikande barn vid bordet som är uttråkade för att de suttit till bords i 2,5 timme och lyssnat på tal!! Nej tack, i min bok så är bröllop för vuxna................

• leyley

tycker inte min fråga var konstig
    men jag undrade bara varför..

Svar på tråden Ej barn på bröllop...vad skriva i inbjudan?