vindruvor
Undrar hur gamla era barn var när de började få hela vindruvor (kärnfria) att äta???
Undrar hur gamla era barn var när de började få hela vindruvor (kärnfria) att äta???
Jag delar vindruvorna på mitten. Min dotter är 22 månader.
Tack för svaret. Någon mer där ute??
Jag delar de fortfarande, min dotter blir snart tre... Hönsmamma?! Är så rädd att hon ska sätta i halsen och kvävas!!!
Har era barn lätt att sätta i halsen när de äter andra saker?
Säger som de andra, dela dem!! Jag var en hårsmån från att kvävas till döds när jag var liten och satte en vindruva i halsen. Hade det inte funnits ambulanshelikoptrar så hade jag nog inte varit vid liv idag..
Vill inte skrämma dig, men vindruvor är lömska och fastnar lätt. Så dela dem innan du ger!
Han var nog strax över ett år.
..kan tillägga att det är det enda jag satte i halsen när jag var liten.
Nej inte alls... men vindruvor har så glatt yta... och det i samband med att de blir blöta när man stoppar de i munnen gör de väldigt hala...
Min dotter har fått hela men hon håller de i handen och biter av små bitar från den.
Dottern är 14½ månader o har fått hela kärnfria vindruvor sen hon var 9-10 månader(tror det var då vi började ge henne vindruvor)..fick nog med kärnor bara nån månad efter det.
Hon får också hela(med skal) lr halva äpplen. Päron brukar jag däremot skal o skära ner men bara av den anledning att det blir så kladdigt. hon äter hela klyfotr av apelsin/clementin.
Dottern är en riitkigt fruktgalning*ler* hon vet exakt vart fruktskålen står.
Hur man ger frukt till sina små beror väl helt på banret själv om barnet bara stoppar in dem hela i munnen o försker svälja lr om de har "vett" att gnaga och/lr tugga sönder frukten.
Vi testade när dottern var 6 månader. Hon fick magknip!
Sedan testade vi när hon var 11 månader. Hon fick magknip!
Sedan testade vi när hon var 18 månader. Hon fick magknip!
Sedan testade vi när hon var 2år och 2 månader. Gick kanonbra!
Vi är lite restrektiva fortfarande - men det är inte så ofta vi har vindruvor så NÄR vi har så får hon några.
min kille e 21 månader och ibland delar jag ibland inte. saken är att han väldigt sällan sätter saker i halsen nuförtiden så det är inte därför jag delar utan för att skalet verkar vara besvärligt att tugga på om det är helt. därför klipper jag dom ofta på mitten. annars brukar han spotta ut skalet på dom stora vindruvorna *hm* kärnorna har jag aldrig orkat pilla bort, dom sätter sig nog inte speciellt lätt i halsen skulle jag tro!