Inlägg från: pebbles |Visa alla inlägg
  • pebbles

snyggast.com...

therre m fl: Jag tror inte någon "förälder" (eller någon annan heller för den delen) är intresserad av att försöka förklara varför vederbörande lagt ut sin bild på sajten ni skriver om, då alla inlägg handlar om hur pantade de måste vara som gör det.

Förstår i och för sig inte varför det är värre med en vuxen (förälder) som gör det än ett barn. Bekräftelse behöver nog alla oavsett ålder. Och medlen till att få den skiftar som vi vet.

Personligen skulle jag själv tycka det var mycket värre om min dotter la ut bilder på dylika sajter än om en singel-polare gjorde det.

ps. har inte lagt ut några bilder på vare sig snyggast.com eller fulast.com! ds.

• pebbles

Håller med! Tycker inte alls man ska uppmuntra utseendefixeringen som finns i samhället idag! Tvärtemot bör man ta avstånd från den om man har barn (enda sättet att ändra synsättet är att ändra det hos nästa generation)!

Tyckte bara lite synd om de som lagt ut bilder på sajten för att i bästa fall få bättra på sin självkänsla lite. Och som sen blir nerskrivna av oss härinne...

• pebbles

therre: Absolut! Det flesta andra sätt är bättre och håller också i längden.

Men det är inte alltid lätt för någon m svag självkänsla att vara så förnuftig. Ett sätt att snabbt på uppmärksamhet är just att "kasta ut sina bröst framför kameran och pluta lite med läpparna" - tragiskt nog...
    De kanske inte har så många andra sätt att välja på?

Jag menar att man har så många fler möjligheter/chanser om man har en massa goda vänner, kommer från en bra och stöttande familj, har ett jobb man trivs med och dessutom lever i schysst relation. Då får man feedback och uppskattning helt automatiskt. Men om någon av delarna ovan saknas är det lätt att bli vilsen och börja söka bekräftelse på "fel" sätt.

Tjejerna (o även killarna för den delen) på sajten skulle nog inget hellre vilja än att vara starka i sig själva, få respons, värme, kärlek och uppskattning på annat sätt (dvs utan att marknadsföra sig som våp).

Hej hopp!

• pebbles

Vicka: INSTÄMMER!

Känner mig skrämd över den utseendefixering vi har i samhället idag. Och gör allt som står i min makt för att min älskade dotter (10 år) inte ska "trilla dit" på objektifieringen. Det är ett så rått klimat på skolorna idag. Med mobbing, klädkoder och utanförskap... Men om hon "dömer" folk efter deras hjärta och själ istället för hur de ser ut så känner jag att jag lyckats. Ungarna är vår framtid - det är deras inställníng vi måste ändra!

Får spader när vuxna inför henne (o andra barn) kommenterar utseende hos folk på stan, på tv, i bilkön mm! Samtidigt som jag försöker lära henne att utseendet är det minst viktiga i längden... *suck*

Svar på tråden snyggast.com...