• Fran

Vill börja rida igen!!

Hejsan!
    La in detta under sport och fritid, men testar här istället..
    Jag funderar på att börja rida igen, och tänkte höra om det är någon eller några som rider i ridskolan på GFRK eller AFRK i Göteborg. Eller någon annan klubb med bra offentlig kommunikation in till stan (har nämligen ingen bil). Vilka erfarenheter har ni av dessa? Tror ni det kunde passa mig? Skulle vilja gå i en grupp med vuxna. Jag har hållit på med häst dagligen i många år, ridit dressyr på LA nivå, och hoppat LC, mina kunskaper (och fysiska form) behöver dock fräschas upp (!), för det är fem år sedan jag slutade, och åtta år sedan jag tävlade.. Fler än jag som börjat igen efter uppehåll?

• Svar på tråden Vill börja rida igen!!
  • stjärnskottet

Ku att du vill ta upp ridningen igen!kör hårt!

• Cuthalion

Tyvärr ingen erfarenhet av ridskolorna i Gbg men vad kul att Du vill återuppta ridningen!

Själv red jag knappt ngnting under två år men har nu börjat rida privata dressyrlektioner igen och det är sååå kul! Dröjde dock innan jag hittade både en ridskola samt en lärare som passade mig

• Cuthalion

Ett tips är att besöka de ridskolor som finns i Din närhet och titta på några lektioner. Då får du själv en känsla av ifall de behandlar hästarna och ryttarna på ett sätt som Du trivs med

• Danbala

Jag rider på GFRK, två lektioner i veckan. Jag trivs bra där, det är så lätt att ta sig dit med kollektivtrafik vilket är ett stort plus för mig, mina ridlärare är jättebra (passar ihop med mig, iaf) och överlag är hästarna inte dumma alls.

De har mycket info på hemsidan, men det har du säkert kollat redan?

www.gfrk.se

(Jag "började om" för, jag vet inte - sex år sedan, kanske, efter ett uppehåll på ungefär tio år. Det är lite som att cykla... )

• Fran

Tack för svar, håller på att kolla upp för fullt nu

• Majsan70

Det beror ju på vart du bor lite.
    GFRK är en stor ridskola och inte alla trivs på en sådan. Själv så red jag och jobbade där för ett antal år sedan.Men hästarna o ridinstruktörerna brukar hålla ganska hög klass.

Askims ridskola är en himla trevlig ridskola i lite mindre format. Lätt att ta sig dit med kommunala medel. Min dotter rider där och det är lite billigare än vad GFRK är.

Råda är oxå bra, men lite bökigt om man inte har bil.

Svar på tråden Vill börja rida igen!!