• Anonym (klåda)

Klåda av kondomer????

Har fått en sån fruktansvärt klåda i underlivet sen vi började använda kondom igen (var gravid innan så preventivmedel behövdes inte)
    Hade klådan innan grav också när vi använde kondom..då visste jag inte alls vad det berodde på, gyn sa att det kan vara kondylom, men det är omöjligt!
    Måste vara kondomerna eftersom jag får så nu igen..Kan det vara möjligt? Kan man vara "allergisk" mot latex i kådisarna???

• Svar på tråden Klåda av kondomer????
  • Anonym (klåda)

klamydia var det kanske..och inte kondylom..skitsamma!

• Anonym

Japp du kan vara allergisk mot latex som de är gjorda av ta reda på det innan du använder kondomer igen då latex allergi kan vara mycket farligt.

• Gadget

Ja, latexallergi existerar. Testa latexfria snordyra kondomer.

• älska livet

jag får lite klåda jag me av kondomer

• Anonym

nä inte klamydia. men kondylom.. det kliar jättemycket och behöver inte synas.. du kan dessutom få utbrottet flera månader ibland år efter att ha blivit smittad,, behöver inte märkas direkt.. men det kliar som attan

• älska livet

även en svampinfektion kliar som fan....trodde jag hadde hela alfabetet där nere en gång så jag gick till gyn å det va bara en svampinfektin...gå å kolla med gyn

• Anne M

Jag kan inte ha samlag med kondom, jag är allergisk mot latex.

Lev inte i det förgångna, lev för stunden, det förflutna går ändå inte att få ogjort.
  • Anne M

Glömde en sak, som inte har med "kådisar" att göra, men när jag skulle föda barn så hade de stora problem på förlossningen att hitta en latexfri kateterslang och latexfria handskar .

Lev inte i det förgångna, lev för stunden, det förflutna går ändå inte att få ogjort.
  • Anonym (klåda)

men alltså det är omöjligt att det är någon könssjukdom, det vet jag till 100 %
    Förra gången kliade det också som attan och då använde vi kondom, sen slutade vi..jag blev gravid och nu tänkte vi köra med det igen men då började det klia _igen_

Hur ska man veta om det är latex allergi?
    Panda, hur fick du reda på det?

Svar på tråden Klåda av kondomer????