• Who am I

Skulle ni kunna tänka er köpa en importerad bil?

Vad säger ni?
    Skulle ni kunna tänka er köpa en importerad bil, oavsett årsmodell?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-20 07:55:45:
    Berätta gärna varför ni väljer det alternativet ni väljer.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle ni kunna tänka er köpa en importerad bil?
  • Lotta S

Ja, äger en importbil nu. Enda nackdelen hittils är försäkringen. Har haft den i snart 5 år. Tysk import.

• KickStart

Gubben vrålar ABSOLUUUT ifrån köket
    Antar att han är sugen på en ny bil.
    Själv är jag lite tveksam efter alla skriverier om folk som blivit lurade etc- så jag klickade på kanske

• Malin1976

Jag har en importerad bil, full servicebok från Tyskland så jag tror inte att det är något fuffens med den. Det är en bilfirma som importerat min så det känns säkert.

Hellre en importerad bil än en som kört i våra nersaltade vägar så dom är rostskadade!

• Who am I

Vi vill aldrig mer ha en importerad bil. Vi, min farmor OCH min farbror har alla blivit blåsta när det kommer till importerade bilar.
    Vi hade en BMW som hade gått 16000 mil men egentligen hade gått 10 000 mil längre. Min farmor har en importerad golf 98 som visade sig vara krockad. Min farbror hade samma problem med sin BMW.
    Men men, man kan ha tur också

And when you get the choice to sit it out or dance, I hope you dance!
  • ISE

Jag skulle absolut kunna köpa en importerad bil. Om man mot all förmodan blir lurad (vilket man ju inte behöver bli, har en naiv bild om att de flesta är snälla/ärliga människor ) så är världen inte så stor och man inte kan ordna upp det om man är lite företagsam. Sverige är ju så dyrt att det kan löna sig att ta lite risker utomlands ibland.

• Thursday

Vi har en tyskimporterad bil, och det har aldrig varit några problem med den. Köptes via handlare och har alla papper och så. Billigare blev det också :)

• Danbala

"Kanske", för att det beror på om jag kan vara säker på att den uppfyller svenska standarder och krav, sådär.

• Jempisen

Ja, vi köpte en importerad Chrysler Grand Voyager från USA. Men den var gammal så vi har sålt vidare den nu.
    Det tråkiga med importerade bilar är ju att de sjunker så mycket i värde!
    Så nu har vi en ny bil köpt i Sverige

• Helen72a

ja, vi har haft mååånga importerade bilar

Du är modigare än du vet, starkare än du tror och klokare än du förstår!
  • roha

Vi kör en importerad Audi nu. Den är importerad via en bilfirma som gick igenom den väldigt grundligt innan den såldes i sverige.
    har inga problem me att köpa en nyare modell, importerad, bara jag vet att någon bilfirma har "godkänt" den.
    men importera själv skulle jag aldrig våga..

Svar på tråden Skulle ni kunna tänka er köpa en importerad bil?