• My Lovely Little Lumps

varför muskelryckningar i ögonlocket :-[

nu har jag haft muskelryckningar i höger ögonlock av och till i 5 dagar extremt irriterande.. varför får man det o kan man få bort det?? jag blir tokig snart

• Svar på tråden varför muskelryckningar i ögonlocket :-[
  • Gumlan

har oftast med stress att göra... försök slapna av... ta ett bad?

• My Lovely Little Lumps

hehehinner inte ta ett bad nu sen har jag röda veckan så det lockar inte.
    stress okej jo jag har ju slutat äta godis o har abstinens så kanske är därför då känner mig stressad till max med...

• Danbala

För lite sömn brukar kunna vara en skurk i dramat när jag får sådana där!

• Frida76

Tror att det är en nerv i kläm. Händer mig också enormt iriterande. Man vilju inte flörta med alla man möter...

• tuvan4

Jag har haft ryckningar i mitt högra öga sen två månader tillbaks, Det är en biverkning av en medicin som jag äter.
    Du kanske inte äter nåt, och i så fall beror det säkerligen på stress.

Hoppas det försvinner för dig snart.
    Kram

• skriva

Ja stress och trötthet brukar sätta igång det hos mig.

• Trynträ

Jag brukar få det när jag sovit för lite. Testa att vila och slut ögonen.

• mammas skatt

Muskeln är trött.... Vila!

• My Lovely Little Lumps

spelar ingen roll om jag vilar nu har jag märkt eller om jag är avslappnad dom ryckningarna kommer o går iaf

• Den mysiga

Ok hur började det??
    Detta är stressrelaterat o kanske du inte kan få muskeln att vila.. Dricker du mycket kaffe, röker, nicotin??

• My Lovely Little Lumps

dricker kaffe gör jag men det har jag alltid gjort men dricker inte lika mycket längre, stressar inte längre heller men har fortfaramnde kvar skiten röker iaf inte o inget nikotin det komemr varje dag fortfarande flera gånger om dagen

• Rhonda Breeze

Det är säkert stressrelaterat. Jag har själv samma problem för ett tag sedan och gick till läkaren för att få råd, och jag fick då B-vitamin utskrivet på recept. B-vitamin är just bra för nerverna.

Sapere Aude!
  • My Lovely Little Lumps

jag äter extra b vitaminer varje dag

• gladmamman

det har jag åxo haft i flera dagar på andra ställen med det är inget farligt, kramis

• Den mysiga

Jästtabletter ska vara bra vid b-vitaminbrist om du uppfyller det! Du ska helst ta ett kombipreparat och ej enskild b-vitamin.

bröd och bananer innehåller b-vitamin.

• My Lovely Little Lumps
    gladmamman Online
    ne farligt är det inte men det blir grymt irriterande en kompis till mig sa för ett år sen att hon hade muskelryckningar i ögat en tid o hade haft det 1 vecka sne försvannd et o jag förstod inte attd et kunde vara jobbigt jag till o med önskade att få ha det för det är ju en cool känsla o ha det nån gång i bland men man kanske ska tänkt sig för vad man önskar   kram

den mysiga okej jag äter friggs omega 3 kapslar 2 om dagen som det är 2 olika b vitaminer i
Svar på tråden varför muskelryckningar i ögonlocket :-[