• CosmicCat

Motionscykel eller trappmaskin?

Jag tänkte införskaffa en träningsmaskin för att kunna träna hemma (framför TV´n ) men vet inte om det är bäst med motionscykel eller trappmaskin eller kanske något annat. Jag är ordentligt överviktig efter 2 rökstopp och 1 graviditet så jag vill bränna fett men även förbättra min kondition. Till saken hör att jag för över 10 år sedan fick en muskelinflammation i höfterna och denna gör sig påmind så fort jag "rör på mig", jag fick t o m jätteont av att dansa bröllopsvalsen, springa och hoppa är det ju förståss inte heller tal om... Snälla ge mig tips så jag kan få ändan ur vagnen någon gång.

• Svar på tråden Motionscykel eller trappmaskin?
  • Jennie Brunflo

JAG skulle behöva en trappmaskin.

Varför?

Därför att en cykel är bara att kliva av.

På en trappmaskin kan man programmera hur långt man vill gå och hur jobbigt det ska vara och hur lång tid det ska ta osv.

Det är bara att gå, till programmet är slut.
    Man kan också se hur långt man gått, hur jobbigt det är just nu, hur långt man har kvar, att det snart bli lättare osv.
    Det är bra!

För mig som har noll vilja och noll karaktär hade trappmaskin varit bäst. Cykeln.....den hade jag suttit på och tittat på tv....kanske småcyklat lite lagomt.....

• escada

Jag hade oxå valt en trappmaskin för det är mycket roligare än en cykel...

• CosmicCat

Snabba ryck minsann...

Min man tycker också att vi ska satsa på en trappmaskin så det lutar väl åt det... Någon som har tips på någon liten (bor i lägenhet), inte allt för dyr (prisvärd) trappmaskin?

• Scatcat

En trappmaskin helt klart!

Fast....bäst av allt tycker jag är en helt vanlig cykel. Jag behöver själv ett mål med min träning...alltså ett konkret mål i form av en affär, jobbet eller kompisar com jag kan cykla till. Jag cyklar till och från jobet varje dag och mår redan nu (efter bara tre veckor) mycket bättre och är mycket piggare!!!

• Lilou

Motionscykel har funkat bast for mig...aven dar gar det att programmera svarighet, tid osv...den ar oxa battre for att ga ner i vikt. Trappmaskinen ar oxa superbra...men den bygger upp muskler mer och gor benen fastare. Man (jag i alla fall!) far upp flaset mycket mer pa en motionscykel!

• dexterswife

Ska man ha en bra trappmaskin med en stor rörelsebana får man lägga väldigt mycket pengar. En motionscykel är mycket billigare och det finns de som också har program att cykla. Så jag skulle säga en cykel...

• Poena

Cykel är mkt mer skonsam mot leder osv, eftersom det inte bli samma belastning, då tyngden ligger på rumpan Jag skulle nog valt cykel, men eftersom du har ont så kanske du skulle gå och testa både trappmaskin o cykel för att se vad som gör minst ont.

Svar på tråden Motionscykel eller trappmaskin?