• Kwela

Cellförändringar

Hej! Jag fick oxå veta under min utredning att jag hade cellförändringar. Det var ett förstadium till cancer som man tar bort. Jag blev så rädd och ledsen, mycket för att det blev stopp i utredningen och för att vi inte fick fortsätta försöka bli gravida. Så jag stod i kö och fick panik över att det kunde ta långt tid innan man fick hjälp. Så jag ringde och berätta på kliniken hur det stod till att jag gärna ville ha barn och att jag var under en fertilitets utredning. Efter lite tjat fick jag komma efter 2 veckor.

Ingreppet gick jätte bra. Den klinik jag var på bedövade slidan med lokalbedöving. Jag kände inget när de tog bort förändringarna med laser. Sedan fick jag åka hem.

Så jag tror att det kommer att gå bra för dig oxå. Berätta bara för Doc att du försöker skaffa barn. Skriv ner lite frågor hemma så att du inte glömmer något.

Lycka till!!!!

• Kwela

Ja som vanligt blir man inte klok på sjukvården... Men som sagt var oroa dig inte för nu har dom dig under kontroll. Det finns 4 stadier av cellförändringar. Om du har lättare så är du i stadium 1 el 2. Cancer är 4. Ibland försvinner cellförändringarna av sig själva eller med hjälp av antibiotika. Om de inte gör de tar de alltid in en till en klinik så att de som sysslar med detta dagligen får ta en titt på cellförändringarna. Dom kommer att ta nya tester men även ta bort de cellförändringar som de kan se (så var det för mig i alla fall). Vet du om du ska sövas eller? Var ska du gå?

• Kwela

Hej! Jag tycker verkligen inte att du ska oroa dig. Dom har dig ju under kontroll nu så att det inte utvecklas värre. Det är ju olika från olika sjukhus om man sövs eller inte. En vän till mig i Södertälje fick sövas men jag behövde inte det.

Det kommer att kännas mycket bättre efter det att du varit där och har talat med din läkare.

Lycka till och stor kram

• Kwela

Jag har frågat både min gyn och läkaren på kliniken och dom säger båda att det inte har något med det att göra. Fast jag har undrat själv om det inte kan vara så... Vi har fått försöka en gång efter ingreppet och jag fick tyvärr mens igår. Men vi missade nog ÄL, vilket inte ska hända denna månad. Så vi får se om det händer något. Hoppas...

Svar på tråden Cellförändringar