• Sanna D

Cellförändringar

Vi genomgår en utredning som påbörjades i januari i år, efter ca 1 års försök att bli med barn.
    Det har visat sig att jag inte har någon ägglossning men även en lättare cellförändring i livmodern. Jag fick antibiotika mot detta men cellförändringen finns fortfarande kvar. Jag måste in på operation så de ska kunna ta bitar från livmodern. Jag kan inte få pergo förrän hela proceduren är genomförd. Är det någon annan som har det likadant? Vad innebär detta? Gyn har sagt att man fortfarande kan få barn efter ingreppet (ingreppen).

• Svar på tråden Cellförändringar
  • Sanna D

Tack för era svar..
    Jenta82: hade du ont efter operationen? Blev du sövd?

• Sanna D

Jenta82: Vad skönt för dig Jag fick tid idag och ska in nästa fredag på op. Men hon jag pratade med sa att op inte var för att ta bort några cellförändringar utan att ta ett prov där de kan se lite mer om det är allvarligt eller inte. Det känns ju lite mindre bra tycker jag. Nu måste man ju vänta ytterligare tid och vänta gör man hela tiden tycker jag...

msnorrland: Det låter som att du också har gjort op för att ta bort förändringarna....varför säger de inte så till mig?

Jag är inte lika orolig för detta nu när jag har fått reda på lite mer av er....tack !!

//Sanna

• Sanna D

msnorrland:
    Blir lite orolig att det kan vara mer allvarligt än det låter. Det finns cancer i släkten också..
    Jag ska sövas, det är tydligen så de gör med alla på det lasarettet.
    Ska gå i Karlskrona...
    Vet du om man får bedövning också, trots sövning?

• Sanna D

Tack för ditt svar.
    Har du några barn? Sa dom något om op och graviditet?

• Sanna D

msnorrland: såg på din beskrivning att ni också försöker få barn. Har de sagt att det kan bero på dina cellförändringar? Sköterskan jag pratade med sa att det kan vara en orsak....

• Sanna D

Operationen är genomförd (förra fredagen) och nu väntar jag på svar om det är ok eller inte. Jag har inte ont nu efteråt och blöder inte alls mycket.
    Tack för alla era svar. Det har hjälpt jättemycket.

Svar på tråden Cellförändringar